«مثل خورشید » و «دختی‌ژن»؛ دو طرح جذاب در حوزه عفاف و حجاب

1402/10/17 دی

بنیاد کرامت رضوی و به طور خاص، مرکز امور بانوان و خانواده این بنیاد همواره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در دستور کار داشته و تلاش کرده با اجرایی طرح هایی همچون «مثل خورشید» و «دختی‌ژن»، مسئولیت دینی و اجتماعی خود در این عرصه را انجام دهند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در گفت و گو با آستان نیوز به تشریح اقدامات این مرکز در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: یکی از طرح‌های این حوزه، طرحی با نام «مثل خورشید» است که از دهه کرامت امسال آغاز شده و به شکل مستمر ادامه خواهد داشت.

فاطمه دژبرد درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح، بسته‌هایی شامل ملزومات حجاب از جمله گیره روسری به همراه یک تیکه پارچه متبرک و متن‌نوشته ای مرتبط با حجاب به دختران نوجوان و جوانی که در جشن های این دهه حضور داشتند اهدا شد.

دژبرد افزود: در این بسته‌ها از مخاطبان خواسته شد از طریق پیامک با مرکز امور بانوان مرتبط باشند و تا بتوانیم تعاملی مناسب با آنها شکل دهیم و به تقویت باورهای دینی آنها و تبیین اهمیت داشتن حجاب کامل در این گروه مخاطب کمک کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور ما در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات مخاطب هستیم تا ارتباط مستمری با آنان برقرار کنیم و به سوالات و شبهات آنان در خصوص حجاب و عفاف و سایر موارد پاسخ دهیم.

دژبرد خاطر نشان کرد: این بسته‌ها در اختیار دفاتر امانات چادر در ورودی‌های حرم مطهر رضوی نیز قرار گرفته است تا خادمیاران حجاب در حرم مطهر، در صورت نیاز آن را به مخاطبان اعطاء کنند.

راه‌اندازی باشگاه دختران «دختی ژن»

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی همچنین به راه‌اندازی باشگاه دختران با عنوان «دختی ژن» اشاره کرد و گفت: در مرحله تکمیلی اجرای طرح «مثل خورشید»، پس از برقراری ارتباط با مخاطبانی که از طریق دریافت بسته‌های حجاب و عفاف، با مرکز أمور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی مرتبط می شوند، این مخاطبان عضو باشگاهی دخترانه به نام «دختی ژن»  می‌شوند و در کارگاه‌های ویژه‌ای که برای آن‌ها تدارک دیده شده است حضور می‌یابند.

برگزاری دوره‌های کنش‌گری اجتماعی

وی همچنین توانمندسازی بانوان در حوزه حجاب و عفاف را از دیگر اقدامات این مرکز دانست و افزود: در همین راستا دوره‌های کنش‌گری تربیتی اجتماعی در حوزه دختران در حال برگزاری است و سعی ما بر این است که مخاطبان این دوره‌ها را ضمن آشنا کردن با روانشناسی خاص دختران، برای ایجاد ارتباط موثر با آنها آماده کنیم و علاوه بر آن، آموزش‌های لازم برای رفع شبهات ذهنی مربوط به حوزه عفاف و حجاب را نیز به این مخاطبان ارائه دهیم.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: