ثمره حمایت آستان قدس از تکمیل و تجهیز مرکز درمان ناباروری میلاد / کاهش هزینه‌های زوج‌های نابارور از 50 به 5 میلیون تومان

1402/10/11 دی

با تکمیل و تجهیز مرکز درمانی ناباروری میلاد که طی یک سال اخیر و با حمایت آستان قدس رضوی صورت گرفته، هزینه درمان زوج‌های نابارور در مشهد کاهش چشمیگیری یافته است.

با توجه به اهمیت بالای موضوع جمعیت برای کشور و دغدغه‌های موجود درباره کاهش نرخ باروری و فرزندآوری، آستان قدس رضوی نیز به سهم خود تلاش کرده است با اقداماتی به رفع این دغدغه ملی کمک کند. در همین راستا بنیاد کرامت رضوی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی را اجرایی کرده است که به ترویج فرهنگ فرزندآوری و تجلیل جایگاه مادری در جامعه می‌انجامد.
در کنار این فعالیت‌ها، کمک به تسهیل درمان زوج‌های نابارور نیز یکی از برنامه‌های حمایتی آستان قدس رضوی است که با جدیت دنبال شده است. 
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این باره می‌گوید: مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد که بنا بود به‌ طور تخصصی در این زمینه‌ فعالیت کند، به دلیل کمبود بودجه و امکانات با تأخیر ۲‌ساله در ساخت و تجهیز مواجه شده بود که به دستور مستقیم تولیت معزز آستان قدس رضوی، برای حمایت از این پروژه اقدام کردیم و با تخصیص حدود 14 میلیارد تومان، این مرکز تکمیل و تجهیزات لازم برای آغاز به‌کارش تأمین شد. 
جعفر رئیسیان‌زاده می‌افزاید: با راه‌اندازی این مرکز هزینه‌ درمان ناباروری که بین ۳۰ تا ۵۰‌میلیون تومان بود، امروز به حدود ۵ تا ۶‌ میلیون تومان کاهش یافته و حتی اگر زوج‌های نابارور همین مبلغ را هم نداشته باشند، با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات می‌توانند از خدمات مرکز استفاده کنند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: