شکوه مادرانه / تکریم نقش فرزندآوری مادران 

1402/10/09 دی

مرکز أمور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، طی چهار سال اخیر طرح ملی «شکوه مادری» را اجرایی کرده است؛ طرحی برای تکریم نقش فرزندآوری مادران که تاثیر مستقیم در حل بحران جمعیتی کشور دارد

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر تبدیل به زنگ خطر برای کشور شده، مسئله جمعیت و فرزندآوری‌ است که همه نهادها سعی در کنترل این بحران و کاهش تبعات دارند. آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک نهاد مردمی، در این حوزه احساس مسئولیت کرده و به سهم خود طرح‌هایی را برای رفع این دغدغه به اجرا گذاشته است. طرح ملی «شکوه مادری» از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی برای کمک به رشد جمعیت است که از چهار سال قبل آغاز و تا کنون چهار دوره آن برگزار شده است.

آنطور که مدیر مرکز أمور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی می‌گوید، در چهار سال اخیر چهار دوره طرح ملی «شکوه مادری» که هر ساله در ایام میلاد حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود، طراحی و اجرا شده است که اولین دوره آن سال 99 بود و دو هدف عمده شامل «تکریم جایگاه مادری» و «ترویج فرهنگ فرزندآوری» در جامعه را پیگیری می‌کند. 
 

28 هزار مخاطب طی دو سال

در قالب این طرح مادرانی که 3 فرزند یا بیشتر دارند و همچنین مادرانی که در سنن مناسب باروری هستند  شناسایی و تکریم می‌شوند. در سال اول 7000 مادر دارای شرایط ذکر شده در این طرح ثبت نام کردند و در سفر سه روزه به مشهد مقدس، زائر امام رضا و مهمان مهمانسرای حرم شدند. در سال دوم تعداد شرکت کنندگان در طرح شکوه مادری به 28000 نفر رسید. در حال حاضر نیز این طرح در سه سطح در حال اجراست. سطح اول مادران دارای بیش از 3 فرزند و زیر سن 40 سال را شامل می شود، سطح دوم مادرانی هستند که در سالهای گذشته به این طرح ملحق شده بودند و طی مدت عضویت، صاحب فرزند چهارم شدند و سطح سوم عزیزانی که به عنوان دوستداران و حامیان جوانی جمعیت به صورت خودجوش در زمینه ترویج فرهنگ فرزندآوری فعالیت دارند.

شایان ذکر است علاقه‌مندان به حضور در طرح شکوه مادری می‌توانند با مراجعه به پایگاه

اینترنتی shokohmadari.razavi.ir نسبت به ثبت‌نام حضور در رویداد اقدام نمایند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: