مروری بر شاخص‌ترین فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی؛

خدمت به مردم در کسوت خادمیاری / از دعوت ۱.۵ میلیون زیارت اولی تا آزادسازی ۷۳۲ زندانی

1402/09/25 آذر

برای غیر مشهدی‌ها، آرزویی محال بود که روزی لباس خادمی امام رضا(ع) را بر تن خود ببینند اما طرح خادمیاری، این محال را ممکن کرد.

فاصله مکانی با مشهد، تحقق این رویای شیرین را برای عاشقان خدمت زیر پرچم سبز رضوی سخت ساخته بود و پذیرفته بودند فرصت این خدمت اغلب نصیب مشهدی‌ها و همجواران حرم می شود اما این پایان آرزوی آنها نبود. چرا که با اجرای طرح «خادمیاران رضوی»، همه‌ی ایران، حرم شد و حالا در هر شهری که باشید می‌توانید مفتخر به خدمت زیر پرچم حضرت رضا(ع) شوید.

دیگر فرقی ندارد در کدام جغرافیای کشور، خانه دارید؛ شمال، جنوب، غرب و یا شرق. اهل روستایی دورافتاده هستید یا ساکن شهری. کهنسال و میانسال یا جوان و نوجوان. خادمان حضرت رضا(ع)، کانون‌هایی را در نزدیکی شما برپا کرده‌اند تا شما را به آرزویتان برسانند و نامتان را در فهرست خادمیاران رضوی و خدمتگزاران به محرومان و مستضعفان ثبت کنند.

خدمت مردم به مردم

به پشتوانه این مهر و شوق خدمت، چند سالی است که خدمات گسترده‌ای در سراسر کشور شکل گرفته و به همت خود مردم، عزمی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم جزم شده است. شعاع‌ نوری که از گنبد طلایی حرم طلوع می‌کند، تا دورترین نقاط وطن کشیده شده‌اند تا هیچ دلی، از گرمی آن بی‌نصیب نماند. خادمیاران با تمام توان و وجودشان پای کار ایستاده‌اند و برای حل مشکلات مردم، جرعه‌های خدمت را با عطر عشق می‌نوشند و سفره‌هایی به بلندای کرامت می‌اندازند.

شناسایی و دعوت ۱.۵ میلیون زیارت اولی

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، در گفت‌وگو با آستان نیوز اما از آثار و برکات خدمات خادمیاران می‌گوید: خادمیاران، بیش از یک میلیون و پانصد هزار زائر اولی را مهمان امام رضا(ع) کردند؛ در قالب طرحی به نام «مهر درخشان رضوی» که به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برگزار شد و با تلاش خادمیاران آستان قدس رضوی، بیش از یک میلیون و پانصد هزار زیارت اولی احسان‌پذیر، از اقصی نقاط به حرم مطهر رضوی آمدند و چشم و دلی در حرم یار سبک کردند.

سفره‌های مهربانی

خدمت دیگر اینکه، با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی، دو میلیون و ۲۰۰ بسته معیشتی در استان‌های مختلف در قالب پویش «سفره‌های مهربانی» در ۵ مرحله، تهیه و توزیع شد؛ طرحی که با فرمان مواسات از سوی رهبر انقلاب آغاز و بارها تکرار شد.

آزادسازی مادران و پدران زندانی

احمد میرزاده همچنین به پویش «نذر امام رضا(ع)» در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با محوریت خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: «آزادسازی ۷۳۲ مادر و پدر زندانی با بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال بدهی از مهم‌ترین رهاوردهای این طرح خداپسندانه بوده است.»

۵۹۲۷ کانون خدمت، ۱۶۰ هزار خادمیار

خادمیاران رضوی، بی مزد و منت و شبانه‌روز، در شهرها و روستاهایشان برای اجرایی شدن آن‌ها، از انرژی و عمرشان هزینه می‌کنند تا نماینده دستان رئوف امامی باشند که زندگی‌های بسیاری برای روشن شدن، چشم به راه رحمتش دارند. تعداد خادمیاران به بیش از ۱۶۰ هزار نفر در تمام کشور رسیده‌اند که با تشکیل ۵۹۲۷ کانون خدمت رضوی در سراسر نقاط ایران، گام‌های به‌سزایی را در محرومیت‌زدایی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌اند.

حمایت از مادران و نوزادان

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی با اشاره به یکی از این محرومیت‌زدایی‌ها در راستای حمایت از ۲۷هزار و ۵۰۰ مادر در قالب طرح ملی «یسنا» گفت: مرحله نخست طرح ملی «یسنا» با مشارکت دولت، نهادهای حمایتی و آستان قدس رضوی آغاز شده و طی شش ماه با کمک خادمیاران رضوی، بسته‌های غذایی بین مادران گروه هدف در ۸ استان با ضریب محرومیت بالا توزیع خواهد شد تا مادران باردار و دارای فرزند خردسال، تغذیه مناسب و کاملی داشته باشند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: