مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی خبر داد:

آزادی 732 زندانی جرائم غیرعمد در قالب پویش «نذر امام رضا (ع)»

1402/09/08 آذر

مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی از آزادی 732 زندانی جرائم مالی غیرعمد به همت این مجموعه و خادمیاران آستان قدس رضوی در قالب پویش «نذر امام رضا (ع)» از مهرماه سال 1400 تاکنون خبر داد و گفت: 512 زندانی از این تعداد را زندانیان پدر و 220 نفر را مادران زندانی تشکیل می‌دادند.

فاطمه دژبرد اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد بالغ بر 406 میلیارد تومان بوده که بیش از 32 میلیارد تومان آن توسط آستان قدس رضوی تامین شده است.

وی با بیان این که بیش از 227 میلیارد تومان این مبلغ به عنوان سهم غیر نقدی آستان قدس رضوی با وساطت خادمیاران رضوی و اخذ رضایت از شاکیان بخشیده شده است، ادامه داد: همچنین مبلغی بالغ بر یک 144 میلیارد تومان به همت ستاد دیه یا به صورت اعسار و یا مشارکت سایر نهادها برای این پویش جمع‌آوری شده است.

مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی در تشریح اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به همت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پیش از همه، زندانیان معسر جرایم مالی و غیرعمد با مشارکت سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان شناسایی می‌شوند و پس از آن، در قالب تفاهم‌نامه مشترکی که میان بنیاد کرامت رضوی با ستاد دیه کل کشور منعقد شده است، زندانیان مشمول از طرف ستاد دیه معرفی‌شده و پرونده آن‌ها به همت کانون‌های خادمیاری در سراسر کشور موردبررسی مصداقی و صحت سنجی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ساز و کار اصلی اجرای این طرح از زمانی آغاز می‌شود که پرونده‌ها به تائید دبیرخانه‌های خدمت در کانون‌های خادمیاری می‌رسد و خادمیاران رضوی بخش عمده‌ای از مبالغ را در قالب جلب رضایت از شاکیان کاهش می‌دهند. در انتها، مابقی مبلغ هم به‌طور مساوی میان بنیاد کرامت رضوی و ستاد دیه تقسیم می‌شود و آستان قدس هم از محل کمک خیران، سهم 50 درصدی خود از بدهی این زندانیان را تأمین می‌کند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: