خدمت رضوی از شهرکرد تا حرم

1402/09/04 آذر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 1635 خادمیار رضوی در این استان، گفت: این مجموعه در طی یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی انجام داده و گام‌های ارزشمندی را در این زمینه برداشته است.

حجت الاسلام محمد‌ابراهیم حجت‌پناه درباره اقداماتی که این مجموعه در دهه کرامت امسال انجام داده است، اظهارکرد: در همین راستا در این مدت بیش از 47 هزار وعده غذایی از سوی خادمیاران این استان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با اشاره به تهیه 160 بسته گوشت 1.5 کیلویی و 792 بسته مرغ برای اطعام این روزها عنوان کرد: خادمیاران استان چهارمحال و بختیاری در ایام محرم و صفر امسال نیز برنامه فشرده‌ای از خدمت را تجربه کرده و با حضور در موکب‌های امام رضایی، خدمات مختلفی را به زائران عزادار اربعین و دهه آخر صفر ارائه دادند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری از اعزام هیئات مذهبی استان چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس در قالب طرح عزاداری سنتی استان‌های کشور خبر داد و بیان کرد: همچنین 2 موکب خدمت‌رسان به زائران اربعین در کشور عراق و 3 موکب صلواتی مستقر در خیابان امام رضا(ع) مشهد در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال را خادمیاران رضوی این استان اداره کردند.
وی اعزام سفیران دانایی به مناطق محروم استان در قالب 8 کاروان واهدای 3000 جلد کتاب به محرومان را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های خادمیاران رضوی استان چهارمحال و بختیاری دانست و اضافه‌کرد: برگزاری 3 دوره مسابقه کتاب وکتابخوانی و اهدای جوایز نفیس به برندگان، برپایی 4 ایستگاه مطالعه در سطح استان، برگزاری نمایشگاه قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» به مدت 3 شب، مدیریت 386 مورد برنامه چهار‌شنبه‌های امام رضایی و روضه‌های خانگی در سطح استان و در مدارس، برگزاری 260 کلاس آموزش قرآن و استقرار 30 غرفه محصولات فرهنگی در جشنها و مراسم‌های مختلف نیز در زمره مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در حوزه محرومیت زدایی فرهنگی بوده است.
حجت‌پناه با بیان این که در حوزه محرومیت‌زدایی اجتماعی نیز 150 مورد اشتغال زایی توسط کارگاه‌های امام رضایی خیاطی، بافتنی، قلم زنی و… انجام شده است، متذکرشد: در همین راستا در قالب اردوهای جهادی، 650 مورد معاینه سلامت بیماران، 350 مورد ترمیم و کشیدن دندان و450 مورد خدمات پرستاری صورت گرفته و بالغ بر 37 میلیون ریال دارو تهیه و به بیماران محروم ارائه شده است.
وی با اشاره به ارائه بیش از 3800 مورد مشاوره حقوقی و تحصیلی و قبل وبعد ازدواج از سوی این مجموعه به مددجویان استان، ادامه داد: همچنین در این مدت 3 باب منزل به همت خادمیاران رضوی این استان ساخته و 135 مورد تعمیرات نیز برای منازل محرومان انجام شده است.
به گفته مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان چهارمحال و بختیاری، توزیع 7500 وعده غذا بین محرومان در طی سال بدون مناسبت‌های سالیانه، توزیع 750 کیلوگرم عقیقه وگوشت‌های اهدایی بین خانواده‌های احسان‌پذیر، تهیه 26 سری جهیزیه در قالب طرح حسنا ودیگر طرح‌ها، تهیه 460 بسته نوشت‌افزار به همراه کیف برای دانش‌آموزان نیازمند، تدارک 4500 دست البسه مختلف شامل بلوز، شلوار، کاپشن و… و تهیه 200 جفت کفش از دیگر اقدامات این مجموعه در حوزه محرومیت‌زدایی اقتصادی بوده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: