مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر مطرح کرد:

دست پر خادمیاران بوشهری در کمک‌رسانی به محرومان استان

1402/09/04 آذر

کانون‌های خدمت رضوی بوشهر یکی از فعالیت‌ترین کانون‌های خدمت استانی آستان قدس رضوی به شمار می‌آیند که از بدو تاسیس تاکنون حمایت‌های قابل تاملی را از نیازمندان و محرومان این استان داشته‌اند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر در گفتگو با آستان‌نیوز با اشاره به سرفصل‌های مختلفی که از سوی بنیاد کرامت رضوی برای این مجموعه برنامه‌ریزی شده است، اظهارکرد: در حال حاضر 923 خادمیار و 483 یاور رضوی در این استان فعالیت می‌کنند که با ثبت‌نام‌های انجام شده در روزهای اخیر تعداد یاوران رضوی با 107 نفر افزایش به 590 نفر خواهد رسید.
مهران خورده‌بین به فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌های خدمت رضوی بوشهر از دی‌ماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: سال گذشته با معاونت خدمات اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی و شماری از خیران، حدود 800 میلیون ریال برای تعمیر و بازسازی 20 منزل از افراد آسیب‌پذیر اختصاص پیدا کرد که صرف اقداماتی همچون نصب ایزوگام، خرید آبگرمکن و بخاری و اقلام مورد نیاز محرومان شد.
وی از اعزام 6 کاروان 45 نفری متشکل از 27 نفر از احسان‌پذیران استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پویش «جامه مهربانی» نیز یکی دیگر از کارهای این مجموعه بود که در قالب 2 بخش نذورات نقدی و غیرنقدی برای تامین البسه مورد نیاز محرومان و نیازمندان به مرحله اجرا رسید و برای این منظور رقمی بالغ بر 25 میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی بوشهر با بیان این که حدود 1 میلیارد و 170 میلیون ریال از این اعتبار به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: در همین راستا 1478 دست لباس و 1171 جفت کفش بین 2648 مددجوی این مجموعه توزیع شد.
وی انجام شعائر مذهبی در دهه محرم و صفر به ویژه ایام شهادت امام رضا (ع) را از دیگر موارد مورد توجه خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی بوشهر دانست و افزود: در کنار برپایی یک هیئت سینه‌زنی در دهه اول محرم، در زمینه پخت غذا در این ایام بالغ بر 700 میلیارد ریال، در ایام اربعین افزون بر 30 میلیارد ریال و در دهه پایانی ماه صفر حدود 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
خورده‌بین مشارکت این مجموعه در برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و عنوان کرد: به همین منظور از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 30 برنامه با این مضمون توسط خادمیاران آستان قدس رضوی در استان بوشهر برگزار شده است.


مشارکت در طرح «عقیقه»
وی همچنین با بیان این که در بحث قربانی و عقیقه نیز اعتبارات خوبی از سوی کانون‌های خدمت رضوی بوشهر جذب و اختصاص پیدا کرده است، گفت: تاکنون 164 راس گوسفند برای قربانی عقیقه ذبح و 3280 کیلوگرم گوشت قرمز بین 3280 خانوار محروم این استان توزیع شده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: