در راستای تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود؛

دوره «ایران جوان» ویژه استادان و مبلغان حرم مطهر رضوی 

1402/08/27 آبان

دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی از برگزاری دوره «ایران جوان» با محوریت تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت ویژه استادان و مبلغان حرم مطهر رضوی خبر داد.

علی اکبر روحی گل‌خطمی با اشاره به برگزاری موفق دوره «ایران جوان» با موضوع جوانی جمعیت در سال گذشته اظهارکرد: در همین راستا و با توجه به بازخوردهای خوبی که این طرح به همراه داشت، امسال نیز برنامه‌های مدونی از سوی بنیاد کرامت رضوی برای تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت در میان اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.
وی به دعوت از 55 نفر از استادان و مبلغان حرم مطهر امام رضا(ع) برای حضور در این دوره اشاره کرد و افزود: در همین راستا برای این نشست از حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی گودرزی، دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت و دبیر کتاب سال خانواده و جمعیت و همچنین حجت‌الاسلام محمدتقی شفیعی نویسنده کتاب کابوس سالمندی دعوت به عمل آمده تا تجربیات و دانش خود را در این زمینه به مدعوین منتقل کنند.
دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی با بیان این که نگاه به دوره جدید نخبگانی است، عنوان کرد: به همین منظور در این دوره به 3 مبحث جریان‌شناسی و تاریخچه حوزه جمعیت، آسیب‌شناسی فردی، اجتماعی و امنیتی حوزه جمعیت و خوانش قانون جوانی جمعیت توجهی ویژه خواهیم کرد.
روحی گل‌خطمی اضافه کرد: همچنین در راستای تبیین موضوع مهم جوانی جمعیت جلسه‌ای نیز با فعالان فرهنگی و تشکل‌های نیشابور در حسینیه ابوالفضلی‌های این شهرستان برگزار شد.
وی ادامه داد: کشور ما در آستانه سقوط در تله جمعیتی قرار دارد و اگر در سال 1405 به 13 میلیون نوزاد نرسیم، قطعا در تله جمعیتی گرفتار خواهیم شد.
دبیر کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی با تاکید بر اینکه متاسفانه کشور ما 70 درصد کاهش زاد و ولد داشته است، افزود: سرانه فرزندآوری از 6 و نیم فرزند در دهه 60 به یک و نیم فرزند کاهش پیدا کرده و این برای کشور اهل بیت(ع) بسیار مخاطره آمیز است.
وی با تاکید بر این که بهترین راهکار فرهنگ‌سازی است و تمام دستگاه‌ها و نهادها باید پای کار بیایند، متذکرشد: رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کرده‌‎اند اگر این امر فرزند آوری جدی گرفته نشود آینده هولناک و وحشتناک در انتظار ماست و دشمن بر ما چیره خواهد شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: