معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد:

هزار و 200 بهورز آموزش‌‎دیده، گنجینه ارزشمند ترویج طرح جوانی جمعیت

1402/08/23 آبان

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: استفاده از ظرفیت 1200 نفر از بهورزان تربیت‌یافته در این دوره که در انتها با جمع‌بندی، پیوست‎‌نگاری فرهنگی و ثبت تجربه آن‌ها، گنجینه بسیار ارزشمندی در رابطه با آموزش مبلغان گردآوری شده است.

جعفر رئیسیان‌‎زاده در تشریح جزئیات نشست مشترک خود با دبیر ستاد ملی جمعیت اظهار کرد: تقویت فعالیت مرکز درمان ناباروری میلاد در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌عنوان دو برنامه مهم در حوزه تسهیل فرزندآوری مطرح شد و هم‌چنین، راهبردهای جدید در حمایت از معیشت زوج‌های نابارور به همراه برنامه‌های فرهنگی تشکل‌های حوزه جمعیت مورد تأکید قرار گرفت.
وی افزود: نشست مشترک بررسی ظرفیت‌های ستاد ملی حمایت از جمعیت آستان قدس رضوی چند دستاورد مهم داشت؛ یکی گسترش ابعاد اجرای فرآیند تربیت تسهیل جوانی جمعیت به‌عنوان یک طرح فراگیر و متمرکز که طرح اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان و دوره‌های تربیت تسهیلگر، فصلی از این طرح کلان و راهبردی بود. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت 1200 نفر از بهورزان تربیت‎یافته در این دوره که در انتها با جمع‌بندی، پیوست‌نگاری فرهنگی و ثبت تجربه آن‌ها، گنجینه بسیار ارزشمندی در رابطه با آموزش مبلغان گردآوری شده است.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: نکته دیگری که در این باره مطرح است، تشکیل باشگاه ملی مربیان با هدف تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت از کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور است. آموزش بهورزان به‌عنوان یک گروه اثرگذار بر زوج‌های جوان موضوعی است که نباید آن را فراموش کرد؛ تا جایی که تا به امروز نیز خدمه خواهر حرم مطهر رضوی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مربیان تربیتی توانسته‌اند گام‌های بزرگی در این رابطه بردارند و به‌موازات بسته‌های حمایتی همچون «تحفه رضوی» برای مادرانی که از سقط انصراف داده‌اند، مقابله با فرهنگ تک‌فرزندی را به تحقق نزدیک‌تر کرده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: