در راستای اشتغال‌آفرینی برای محرومان انجام شد؛

امضاء تفاهم‌نامه بین بنیاد کرامت رضوی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی

1402/08/04 آبان

در راستای اشتغال‌آفرینی و مهارت آموزی برای محرومان، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد کرامت رضوی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی به امضا رسید.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه با بیان این که محرومیت‌زدایی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای این مجموعه به شمار می‌آید، اظهارکرد: از سوی دیگر مهم‌ترین مسئله در حوزه محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد است و در این زمینه انجام اقداماتی همچون ارائه بسته‌های معیشتی فقط به عنوان یک مُسَکِن کوتاه مدت می‌تواند نقش آفرین باشد.
جعفر رئیسیان‌زاده با تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه‌های مرتبط در حوزه اشتغال پایدار محرومان برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده آن‌ها افزود: در همین راستا مهارت آموزی، صدور مجوز کار، سرمایه اولیه، تولید و بازاریابی به عنوان دست‌مایه‌های این اشتغال به حساب می‌آیند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.
وی با اشاره به نامه‌های متعددی که همواره از سوی نیازمندان و محرومان برای دریافت یک شغل و ایجاد اشتغال پایدار به بنیاد کرامت رضوی ارسال می‌شود، گفت: به همین منظور و برای ایجاد اشتغال احسان‌جویان باید دو اصل «زودبازده» و «کم‌سرمایه» بودن مورد توجه قرار گیرد چراکه یک فرد نیازمند زمان زیادی را برای مهارت آموزی ندارد و از سوی دیگر باید هرچه سریع‌تر در حوزه اقتصادی به نتیجه لازم برسد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی متذکرشد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی منعقد کردیم تا در گام نخست با آموزش حدود 30 رشته زودبازده و کم‌سرمایه زمینه اشتغال شمار زیادی از محرومان متقاضی کار در این استان را فراهم کنیم.
وی با بیان این که بر اساس این تفاهم‌نامه بخش آموزش، آزمون و ارائه گواهینامه مهارتی این افراد بر عهده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خواهد بود، یادآورشد: آستان قدس رضوی نیز با تهیه مواد اولیه، اقلام آموزشی و موارد مورد نیاز این افراد، به احسان‌جویان متقاضی ایجاد اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.
رئیسیان ‌زاده بیان کرد: همچنین در قالب این تفاهم‌نامه مقرر شد که به افراد آموزش دیده در این فرایند، تسهیلاتی بین 400 تا 500 میلیون ریال نیز اعطا شود تا تولید خود را به مرحله اجرا درآورند.
وی با تاکید بر این که رشته‌هایی را انتخاب کردیم که بازار فروش خوبی داشته باشد، گفت: همچنین مذاکراتی با مجموعه‌هایی همچون «باسلام» برای بازاریابی این افراد صورت گرفته که امیدواریم اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.
انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: