خدمت رسانی دو مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد

1402/07/24 مهر

دو مجموعه شهید دارایی در شهرک شهید رجایی و مجموعه ورزشی بلوار توس از خدمات ماندگار آستان قدس به ورزش شهر مشهد هستند.

مدیر عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار کرد: آستان قدس رضوی در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی دو مجموعه ورزشی در حاشیه شهر مشهد ایجاد کرده است که یکی مجموعه شهید دارایی در شهرک شهید رجایی و دیگری مجموعه ورزشی بلوار توس است.
رضا امین‌زاده بیان کرد: در مجموعه ورزشی شهید دارایی یک استخر بزرگ و یک زمین چمن مصنوعی با ابعاد 25 در 50 برای مینی فوتبال است این مجموعه همچنین دارای یک سالن رزمی چند منظوره است. استخر فقط برای استفاده برادارن است اما از سالن وزشهای رزمی هر دو گروه خواهران و برادران استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه استخر در هر شیفت 200 نفر گنجایش دارد و هر روز از ساعت 14 تا 22 فعال است، گفت: استخر روزهای یکشنبه و پنجشنبه در شیفت صبح هم فعال است، روزهای جمعه نیز ساعت کاری استخر 10 صبح تا 7 شب تعریف شده است.
امین زاده افزود: هزینه این استخر حدودا 30 تا 40 درصد از استخرهای دیگر سطح شهر ارزانتر است. 
وی یادآور شد: سالن ورزشهای رزمی مجموعه ورزشی شهید دارایی روزهای فرد برای بانوان و روزهای فرد در اختیار آقایان قرار دارد و برنامه ریزی شده یک سالن رزمی دیگر و یک سالن فوتسال نیز در این مجموعه ایجاد شود. 
وی درادامه عنوان کرد: مجموعه ورزشی دیگر در بلوار توس واقع شده است و دارای دو زمین چمن مصنوعی و گود ورزشهای باستانی است. 
امین زاده یادآور شد: زمین چمن مصنوعی روباز در هر دو مجموعه شهید دارایی و توس هر روز از ساعت 7 و نیم صبح تا 7 و نیم شب در اختیار خادمیاران و پس از این ساعت بصورت ازاد است. 
وی تصریح کرد: وقتی برای پر کردن اوقات فراغت افراد امکانات برنامه سالمی مانند ورزش فراهم شود، جلوی خیلی از تبعات منفی اجتماعی گرفته میشود. ورزش افراد را هم به لحاظ جسمی و هم روحی و اخلاقی ارتقا میدهد. در این دو مجموعه چون گروههای روحانیون و طلاب هم هستند تاثیر فرهنگی زیادی روی بچه ها دارد. 

مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس با تاکید بر اهمیت ورزش در مناطق کم برخوردار متذکر شد: هر چه بیشترمجموعه ورزشی در این مناطق ساخته شود خیلی بهتر است، چون وقت و انرژی بچه ها را در مسیر خوبی هدایت میکند. این برای کشور هم خوب است چون در بین این بچه ها افراد مستعدی در رشته های مختلف پیدا میشوند که میتوانند برای کشور افتخار افرینی کنند. 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: