آستان قدس رضوی، پای کار توسعه امکانات ورزشی

1402/07/24 مهر

مدیر عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به سرمایه‌گذاری آستان قدس برای توسعه امکانات ورزشی در شهر مشهد و خدمات متعدد برای عموم ورزشکاران، برنامه‌های در دست اجرای این موسسه را تشریح کرد.

رضا امین‌زاده با تبریک فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش با اشاره به آخرین اقداماتی که در حوزه زیرساخت‌های ورزشی در موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در حال انجام است، اظهارکرد: یکی از نیازهای این موسسه برای ارائه خدمات به تیم‌ها به ویژه کمپ‌های ورزشی که در این مجموعه برگزار می‌شود، تمهید برای خدمات اقامتی است که امیدواریم هرچه زودتر به این مهم دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ای که موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در مجموعه‌های خیام، شهید دارایی و شهید اصلانی برای ورزش دوستان تدارک دیده است، عنوان کرد: در حوزه توسعه اماکن ورزشی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در اولویت قرار گیرد، توسعه زمین شماره 4 واقع در منطقه توس و در مجموعه شهید اصلانی است که شهرداری مشهد نیز وعده‌هایی را در این زمینه داده است.
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی اضافه کرد: همچنین در شهرک شهید رجایی که با عنوان مجموعه شهید دارایی شناخته می‌شود پی‌ریزی یک سوله چند منظوره و یک سالن کشتی ریخته شده و اعتباری حدود 50 میلیارد ریال نیز در نظر گرفته شده است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.
 

بهره‌مندی 8 هزار نفر از کلاس‌های تابستانه
وی همچنین به دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای عموم مردم اشاره کرد و گفت: در همین راستا فقط در تابستان امسال حدود 8 هزار نفر از کلاس‌های تابستانه این مجموعه استفاده کردند.
امین‌زاده با بیان این که کلاس‌های این مجموعه در 26 رشته برای آقایان و 19 رشته مختلف برای بانوان تدارک دیده شده است، افزود: آمادگی جسمانی، اسکواش، اسکیت، بازی و ژیمناستیک برای کودکان، باستانی، بدمینتون، بسکتبال، بسکتبال روباز، بوکس، تکواندو، تنیس روی میز، جودو، فوتفان (ویژه کودکان 4 تا 7 سال)، دفاع شخصی، دوومیدانی، ژیمناستیک، فوتبال، کلاس تخصصی دروازه‌بانی، فوتبال ویژه در ورزشگاه امام رضا(ع)، فوتسال، کاراته، کشتی، کونگ‌فو و والیبال در زمره این دوره‌ها برای آقایان به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: همچنین در بخش بانوان نیز رشته‌های اسکواش، اسکیت، بازی و ژیناستیک برای کودکان، بدمینتون، بسکتبال، تکواندو، تنیس روی میز، دفاع شخصی، ژیمناستیک، کونگ‌فو، والیبال، تیروکمان، کیک بوکسینگ و هندبال برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند از در تاریخ مذکور نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.
 

میزبانی از رویدادهای مختلف
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی همچنین به مقوله میزبانی این موسسه از رویدادهای بین‌المللی، کشوری و محلی اشاره کرد و گفت: در کنار برپایی مسابقات ویژه کارکنان آستان قدس رضوی، این مجموعه همواره میزبان مسابقات و تورنمنت‌های حساس جهانی و کشوری است که از جمله آن می‌توان به لیگ والیبال و فوتسال، اردوی تیم ملی فوتسال کشور افغانستان و المپیاد ورزشی کارکنان بانک ملی ایران اشاره کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: