بازگشت ۶۹۴ زندانی به زندگی، به برکت نام حضرت رضا(ع)

1402/07/15 مهر

مشارکت‌کنندگان در پویش ملی «نذر امام رضا(ع)»، کاری کرده‌اند کارستان و به برکت نام مبارک امام هشتم(ع)، ۶۹۴ زندانی جرائم غیرعمد در قالب این طرح به کانون خانواده بازگشتند.

پویش ملی «نذر امام رضا(ع)» که توسط آستان قدس رضوی و با مدیریت بنیاد کرامت رضوی شکل گرفته، حالا به یک پویش بزرگ اجتماعی تبدیل شده و نقش پررنگی در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ایفا می‌‎کند. در قالب این پویش، به برکت نام امام رضا(ع)، بخشی از بدهی‌های نقدی زندانیان جرایم مالی تامین می‌شود و در کنار مشارکت ستاد دیه، شاکیان نیز به حرمت امام هشتم و خادمان حرم ایشان، قسمتی از بدهی زندانیان را می‌بخشند تا آنها از زندان آزاد شوند.
مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی درباره نتایج ملموس این پویش به آستان‌نیوز گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان شهریورماه امسال، 694 زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های سراسر کشور آزاد شده‌اند که ۴۸۷ نفر آنها پدر و ۲۰۷ نفرشان مادران خانواده‌ها بوده‌اند.
فاطمه دژبرد افزود: مجموع بدهی این افراد بالغ بر 3 هزار و 881 میلیارد ریال بوده که بیش از 2 هزار و 492 میلیارد ریال آن توسط آستان قدس رضوی تامین شده است.
وی با بیان این که بیش از 2 هزار و 175 میلیارد ریال این مبلغ، با وساطت خادمیاران رضوی و اخذ رضایت از شاکیان بخشیده شده است، ادامه داد: همچنین مبلغی بالغ بر یک هزار و 388 میلیارد ریال به همت ستاد دیه یا به صورت اعسار و یا مشارکت سایر نهادها برای این پویش جمع‌آوری شده است.
مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی افزود: استان‌های فارس و اصفهان به ترتیب با آزادسازی 272 و 253 زندانی، بیشترین تعداد آزادسازی زندانیان پویش نذر امام رضا(ع) را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین با آزادسازی 72 مادر، بیشترین مادران زندانی آزاد شده به نام استان فارس ثبت شده است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: