این ۶۰ بانوی کارآفرین / دائمی شدن بازارچه باغ خاتون با حمایت بنیاد کرامت رضوی

1402/07/08 مهر

بازارچه تولیدات بانوان کارآفرین که با حمایت‌های بنیاد کرامت رضوی از زنان سرپرست خانوار برپا شده و از این پس به صورت دائمی، در هفته نخست هر ماه دایر خواهد بود، این بار فرصتی برای نمایش اراده ۶۰ بانوی مشهدی است.

در نخستین روزهای مهرماه، در ساعات پایانی روز و زمانی که گرمای پرمهر نور خورشید در مشهدالرضا(ع)، جای خود را به خنکای شبانگاهی می‌دهد، مجموعه فرهنگی باغ خاتون مشهد به گرمای امیدبخش غرفه‌هایی دلگرم است که در رویداد نمایشگاهی بانوان کارآفرین از حمایت مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی برخوردار شده و به کسب‌وکارهای خانگی خود سر و سامانی داده‌اند. اینجا در سرای خاتون 7، چشم‌ها گرم است؛ به نور پرفروغ امید زنان بااراده‌ای که از تنگدستی سرپرستی خانوار به کسب‌وکار پررونقی رسیده‌اند و زیبایی زندگی، تلاش، اراده و نوآوری‎شان را با محصولات رنگارنگ و متنوعشان به تصویر می‌کشند. 
نمایشگاه و بازارچه محصولات پاییزه بانوان نوآور و کارآفرین در مجموعه اردوگاهی باغ خاتون مشهد همچون سال گذشته ایستگاهی شده تا ثمره حمایت‌های بنیاد کرامت رضوی از زنان سرپرست خانوار را به رخ بینندگان بکشد اما امسال، تفاوت‌های متعددی هم با ادوار گذشته وجود دارد که اهمیت این رویداد را بیش از پیش کرده است.
 

پرچم تولید ملی بالا
پیش از ورود به تالار، فضای اردوگاه با غروب آفتاب تاریک شده اما در را که باز کنید، آوردگاهی از رنگ و نور و تنوع، میخ‌کوبتان می‌کند. شگفت‌انگیزتر از فضاسازی اما، برچسب قیمت اقلام است؛ قیمت‌هایی که با حذف شدن واسطه‌ها، هم مستقیما به زنان هنرمند و کارآفرین سرپرست خانوار می‌رسد، هم برای خریداران این آثار ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. زیباتر آنکه، همه این محصولات تولید داخلی است و پرچم تولید ملی را برافراشته‌تر می‌کند.
مسئول یکی از غرفه‌هایی که بر فروش پوشاک متمرکز است، در تشریح آنچه در این نمایشگاه اتفاق می‌افتد، گفت: حضور در این نمایشگاه فرصت کم‌نظیری است که در سایه حمایت‌های بنیاد کرامت رضوی، می‌تواند زمینه افزایش فروش، شناسایی ذائقه مخاطب و حتی تقویت ارتباط میان تولیدکنندگان را فراهم کند. 


تسهیلات بدون بهره برای کارآفرینان
او می‌افزاید: برای موفقیتی که امروز پیش چشم بازدیدکنندگان قرار دارد، وام‌های کارآفرینی و تسهیلات بدون بهره‌ای به کارآفرینان اعطا شده و به‌موازات این، دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های ویژه کسب‌وکار هم از بانوان سرپرست خانوار با صدها مشکل ریز و درشت، شخصیت‌های تأثیرگذار اقتصادی و اجتماعی ساخته است.
 

خانه‌های کوچکی که کارگاه شد
آن‌طور که فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی می‌گوید، غرفه‎داران این نمایشگاه، 60 بانوی کارآفرینی هستند که در حوزه‌های مواد غذایی، پوشاک، صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی، تولیدات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و به فروش می‌گذارند. در میان این شمار، درآمد حاصل از فروش و فعالیت برخی کارگاه‌های تولیدی نه‌فقط توانسته خانواده بانوی کارآفرین را نجات دهد بلکه تا به امروز ده‌ها کارگر نیز در این واحد مشغول به فعالیت شده‌اند. این همان ساز و کاری است که حاشیه یا مرکز شهر هم نمی‌شناسد و حتی خانه‌های کوچک را به کارگاه‌هایی شکوفا، پویا و حمایتگر تبدیل می‌کند.
 

هفته نخست هر ماه
وی می‌افزاید: البته که این نمایشگاه، سال گذشته هم به‌صورت فصلی در مجموعه فرهنگی باغ خاتون برپا شد اما وجه تمایز رویداد امسال در دائمی‎بودن آن است؛ به گونه‌ای که مقرر شده تا پنج روز نخست هر ماه از ساعت 17 الی 21، ظرفیت نمایشگاهی این باغ اردوگاه پذیرای تولیدکنندگان و بازدیدکنندگانی باشد که پرچم حمایت از تولید ملی را بالا نگه می‌دارند.
 مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی این را هم می‌گوید که ظرفیت تولیدی و حمایتی موجود در نمایشگاه‌های دائمی بانوان کارآفرین، همگی به برکت طرح بانوان رهروی انقلاب اسلامی یا همان «برهان» است که از سال‌های قبل با ارائه خدمات مشاوره‌ای و اعطای هدفمند تسهیلات به واجدین شرایط، زمینه را برای رونق فعالیت‌های اقتصادی بسیاری از بانوان سرپرست خانوار فراهم کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق:

2 نظر برای “این ۶۰ بانوی کارآفرین / دائمی شدن بازارچه باغ خاتون با حمایت بنیاد کرامت رضوی

    • مدیرسایت

      سلام علیکم
      با مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی تماس بگیرید.
      05137607720-24