توزیع اقلام مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی توسط آستان قدس رضوی

1402/05/29 مرداد

بنیاد کرامت رضوی، اقلام مورد نیاز مواکب اربعین حسینی را در اختیار آنها قرار داد.

در این آیین که در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد، اقلامی چون برنج و آب معدنی بارگیری و برای توزیع بین موکب داران آماده شد. 
استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این اقدام اظهارکرد: آستان قدس رضوی در مجموع ۵۵ موکب در کشور عراق و شهرهای سامرا، کاظمین، نجف، محور نجف و کربلا، شلمچه و کربلا و ۳۵ موکب نیز در داخل کشور و شهرهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و تمرچین، باشماق، سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار، همدان، اراک، کرمانشاه و…  دایر کرده است که خدمات تغذیه، دارو و درمان و.. را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.
محمد حسین استادآقا در ادامه گفت: آستان قدس رضوی همانند سال‌های گذشته در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان خدمات متنوعی را به مواکب حسینی ارائه می‌دهد که از جمله آن اهداء حواله‌های متبرک شامل آب آشامیدنی بوده که در مخازنی که در کشور عراق تعبیه شده است، این اقلام را دریافت خواهند کرد.
رئیس ستاد اربعین آستان قدس رضوی همچنین ادامه داد: همچنین فهرستی از داروهای پر مصرف تهیه شده است که با کمک هلال احمر داروها در برخی از مواکب توزیع خواهد شد.
وی افزود: از سوی دیگر 5 موکب در استان خراسان جنوبی و در شهرستان‌های  بیرجند و نهبندان پذیرای زائران پاکستانی هستند. 
به گفته استادآقا، پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، اسکان و لوازم آن، نانوایی سیار، ارائه خدمات فرهنگی، خیاط‌خانه، خدمات دارویی و درمانی، لوازم سرمایشی، وان‌های خنک کننده آب، چایخانه، پذیرایی میان وعده و… از جمله خدماتی است که در این مواکب به زائران ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: