آیین تکریم و معارفه مدیر‌عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی برگزار شد

1402/05/26 مرداد

آیین تکریم و معارفه مدیر‌عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی با حضور شماری از مدیران و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز در سالن همایش موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برگزار شد، رضا امین‌زاده به عنوان مدیر این مجموعه انتخاب و از زحمات پنج ساله علیرضا تاج‌فیروز مدیر عامل سابق این موسسه قدردانی شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این مراسم با بیان این که مساله ورزش با حفظ ارزش‌ها مهمترین اولویت ورزشی آستان قدس رضوی است، گفت: باید در ابتدا تلاش کنیم که بخش‌هایی که در این مجموعه ورزشی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، کامل شود و مورد استفاده قرار بگیرد. البته بخش‌های زیر ساختی هم هنوز نیاز به تکمیل دارد و آن‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرند.

محمدحسین استاد آقا با تاکید بر لزوم تلاش برای بهره‌برداری بیشتر از مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی، بیان کرد: سوالی که در زمینه بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی مهم مطرح می‌شود، این است که اگر این مجموعه با این امکانات و با این هجم از سرمایه‌ای که در آن هزینه شده در اختیار بخش خصوصی بود با آن چه می‌کرد. 

وی تصریح کرد: شاهدیم در جای جای کشور مجموعه‌های بسیار کوچک‌تر از این مجموعه در اختیار بخش خصوصی است و استفاده‌های بسیار زیادی از آن کرده و ظرفیت‌های خیلی بالاتری را ایجاد می‌کنند. 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه به لزوم ارائه خدمات متنوع در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی تاکید و بیان کرد: زنجیره ارزش خدمات در این مجموعه باید کامل شود. مابخش ‌هایی را داریم که می‌توانیم در این مجموعه ایجاد کنیم ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. 

اُستاد آقا با تاکید بر این که باید در اینجا مجموعه‌ای از خدمات را به مخاطبان ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی باید بتواند در زمینه ارائه خدمات ورزشی ابتدا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد پیشگام باشد و توقعی که از این مجموعه ورزشی می‌رود این است که برای بقیه مجموعه‌های ورزشی الگو باشد. 

وی اظهار کرد: در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی که منتسب به حضرت رضا(ع) است تاکنون کارهای فرهنگی و ارزشی بسیاری انجام شده و این اقدامات باید در آینده هم ادامه پیدا کند. اما مساله اصلی ما، البته با حفظ ارزش‌ها مساله ورزش است و باید ورزش خصوصا ورزش همگانی را گسترش دهیم. 

این مقام مسئول ادامه داد: در این نقطه از شهر یک مجتمع بزرگ و با کیفیت داریم ولی بخش‌های دیگری از شهر به قدر کافی نتوانسته برخوردار شود. در مجموعه‌هایی مثل خیام باید خدمات با کیفیت و قیمت متناسب ارائه دهیم و از محل درآمد آن در مناطق حاشیه شهر که نیاز به خدمات ارزان قیمت دارند، ارائه خدمت کنیم.
 

ورزش آستان قدس رضوی می‌تواند طلایه‌دار ورزش کشور باشد

مدیر عامل جدید موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت بهره‌وری و ارائه خدمت کریمانه در مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه مجموعه آستان قدس رضوی یک مجموعه موقوفه‌ای است و در آن بحث هزینه و درآمد ملاک است، باید به گونه‌ای عمل کنیم که بالاترین بهره‌وری را داشته باشیم. 

رضا امین‌زاده بیان کرد: برای اینکه در این زمینه به این نتیجه برسیم مدل‌های مختلفی موجود است و بهره‌وری بر اساس آن چشم انداز و اسناد بالادستی که موسسه برای ما در نظر گرفته و بر اساس منویات تولیت این آستان مقدس و ذیل آن بنیاد کرامت رضوی باید لحاظ شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که باید در نظر داشته باشیم، گسترش مفهوم دینی و ایرانی است که در اولویت‌های این موسسه قرار داده می‌شود. 

به گفته مدیر عامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی با توجه به فضاهای موجود همچون ظرفیت خادمیاران در حوزه استان‌ها، ورزش آستان قدس رضوی این ظرفیت را دارد که بتواند سکان‌دار و طلایه‌دار ورزش کشور باشد.

وی اظهار کرد: یکسری برنامه‌های فرهنگی ورزشی برای نسل جوان دهه هشتاد و نود در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم که با این برنامه‌ها تربیت بدنی منجر به تربیت مدنی شود و ورزش آستان قدس رضوی به عنوان یک ورزش شاخص در کشور یک مجموعه کمک کننده در موضوع ورزش جوانان باشد. 

امین‌زاده ادامه داد: یکی از کارهایی که به نظر می‌رسد می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم ارائه خدمات متنوع ورزشی به همه افراد جامعه است. در همین راستا تاکنون خدمات متنوعی در حاشیه شهر ارائه شده و امکانات خوبی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است ولی می‌توانیم خدمات جدیدی را هم برای موسسه در نظر بگیریم. 

وی اضافه کرد: این خدمات شامل خدمات به ورزش و سالمندی، ورزش و کودکان، ورزش و بیماری های خاص و… است که به توجه به ظرفیتی که در این موسسه ورزشی وجود دارد، امیدواریم گام‌های موثری را در این زمینه برداریم.
مدیرعامل سابق موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم گفت: برای حدود ۱۲ هزار نفر ازنونهالان، نوجوانان و جوانان حاشیه شهر تشکیل پرونده شده و در حال حاضر خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

علیرضا تاج فیروز با بیان این که این برنامه ها به صورت مسجد محور بوده و به دنبال ارتباط خانواده و مسجد در این طرح بوده‌ایم، اظهار کرد: مجموعه تربیت بدنی از جمله مجموعه های خودگردان آستان قدس رضوی است که فعالیت های ورزشی و فرهنگی گوناگونی را در دست اقدام دارد.

تاج فیروز با اشاره به اهمیت توجه به حاشیه شهر مشهد بیان کرد: از ۶۰۰ مسجد حاشیه شهر حدود ۲۵۰ مسجد در این طرح حضور دارند و کلاس های قرآنی و فعالیت های فرهنگی مسجد نیز پر رنگ‌تر از قبل همزمان با برنامه های ورزشی برگزار می‌شود.
در جریان این مراسم، حکم سرپرستی مدیرعامل موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی به رضا امین‌زاده اعطا شد. امین‌زاده، مدیریت گروه تربیت بدنی دانشگاه امام رضا(ع) و ریاست هیات دوومیدانی استان خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: