نذورات اربعین آستان قدس رضوی به موکب‌داران حسینی اهدا شد

1402/05/26 مرداد

طی آیینی از سوی بنیاد کرامت رضوی نذورات اربعین حسینی به موکب داران این آوردگاه مذهبی اهدا شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در این مراسم که عصر امروز ۲۵ مردادماه با حضور ۵۵ نفر از خدمت‌گزاران و موکب‌داران اربعین حسینی در سالن جلسات تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام ماه محرم با اشاره به ضرورت استمرار ارتباط با موکب‌داران طی ایام سال، اظهارکرد: مجمعی از موکب‌داران تشکیل شده و آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی در این مجمع مورد تاکید قرار گرفته است که منجر به استمرار ارتباط آستان قدس رضوی با موکب‌داران خواهد شد.
محمد حسین استاد آقا بیان کرد: آستان قدس رضوی در کشور عراق ۵۵ موکب خدمت گذاری دایر کرده است که خدمات تغذیه، دارو و درمان و.. را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.
رئیس ستاد اربعین آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی امسال نیز همانند سال‌های گذشته در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان خدمات متنوعی را به مواکب حسینی ارائه می‌دهد که از جمله آن می‌توان به اهداء حواله‌های متبرک شامل آب و برنج اشاره کرد؛ آب آشامیدنی در مخازنی در کشور عراق تعبیه شده است و موکب‌داران می‌توانند این اقلام را از این مسیر دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه اهداء اقلام از پنجم ماه صفر آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به گرمای هوا و حضور جمع کثیر زائران در کشور عراق، کمبود یخ از دغدغه‌های اصلی همه مواکب است و از همین رو یک کارخانه تولید یخ در عمود 459 احداث شده است که به تولید و عرضه یخ در جمع زائران می‌پردازد.
استادآقا همچنین ادامه داد: همچنین فهرستی از داروهای پر مصرف زائران تهیه شده است که با کمک هلال احمر داروها در برخی از مواکب توزیع خواهد شد.
شایان ذکر است، مواکب و خدمتگزاران اربعین حسینی در پایان این جلسه حواله‌های نذورات آستان قدس رضوی را دریافت کردند.
 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: