در دنیایی که دختران جوان بیش از گذشته با هجمههای فرهنگی و آسیبهای اجتماعی مواجهاند، نهادهایی هستند که تلاش میکنند پناهگاهی امن، آموزنده و الهامبخش برای آنان، فراهم آورند.
مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، با نگاهی عمیق به جایگاه دختران و نیازهای فکری و معنویشان، طرحی فرهنگی – اجتماعی با نام «ویتاژن» را، در قالب لیگ تابستانه باشگاه «دختیژن»، اجرا کرده است.
بر آن شدیم تا با فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، دررابطهبا طرح ویتاژن، به گفتوگو نشینیم:
ویتاژن؛ نفس تازه برای نسل دختران
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: لیگ تابستانه ویتاژن، در واقع سومین پویش یا اقدام اجتماعی دختران در باشگاه اجتماعی دختران است؛ باشگاه دختیژن از دهه کرامت سال 1404 تأسیس شد و تاکنون دو پویش اجتماعی از جمله: شادیانههای دختیژن و لیگ تابستانی را، برگزار کرده است.
فاطمه دژبرد، با اشاره به هدف و رویکرد این لیگ، عنوان کرد: هدف از این لیگ؛ تقویت هویت دخترانه و نهادینهسازی معرفت رضوی در میان دختران نوجوان است؛ مفهومی که در دل خود امید، توانمندی و نگاه به آینده را، جایداده است.
6 هزار دختر، یک هدف آسمانی
وی گفت: اکنون بیش از 6 هزار دختر عضو باشگاه دختیژن در سراسر کشور هستند و همه می توانند در لیگ ویتاژن، شرکت کنند.
4 ایستگاه برای پرواز هویت
فاطمه دژبرد، گفت: لیگ ویتاژن دارای 4 مرحله است که دربردارنده ژنوم؛ نقشه گنج درون، استودیو مهارت یا دروازه موفقیت، بوک سلفی؛ چالش صفحهها، آنلاین به عشق مولا و موکب مجازی دختیژن است.
وی، ادامه داد: هر مرحله از این لیگ فرصتی برای خودشناسی، مهارتآموزی، مطالعه هدفمند و تجربه معنویت در فضای مجازی است.
اثرگذاری ملموس؛ از آشنایی تا خدمت
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به استقبال گسترده و اثرگذاری این طرح، اظهار کرد: هدف ما این است که دختران بیشتری به باشگاه دختیژن بپیوندند، در این پویش شرکت کنند، معرفت خود را نسبت به امام رضا (ع) افزایش دهند و در قالب موکبهای مجازی نیز، خدمترسان باشند.
دژبرد، افزود: بازخورد شرکتکنندگان از شیوه اجرای برنامهها مثبت بوده و دختران از این مسیر معنوی و آموزشی لذت بردهاند.