کاشت بیش از 1000 اصله نهال در مجموعه‌های بنیاد کرامت رضوی 

1402/01/06 فروردین

در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیش از 1000 اصله نهال در مجموعه‌های مختلف بنیاد کرامت رضوی کاشته شد.

«هیچ نهالی کاشته نمی‌شود مگر اینکه خداوند متعال به مقداری که از آن نهال ثمر به دست بیاید، به درختکار اجر و پاداش دهد.» این حدیث نبوی، استناد صادق همان کلام رهبر معظم انقلاب است که نهال‌کاری و حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین مسائل کشور دانستند و تکلیف کردند که همه دستگاه‌ها باید وظیفه‌ای را که در این راستا بر دوش دارند، محقق کنند. اکنون بنیاد کرامت رضوی به میدان آمده و به‌موازات نام اثربخش خادمان امام مهربانی‌ها در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، طرح غرس هزار اصله نهال را در سه موسسه و مرکز ذیل این بنیاد اجرا کرده است.
محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات این طرح گفت: تلاش ما بر این بود که ظرفیت این بنیاد همان‌طور که در حوزه‌های محرومیت‌زدایی در خدمت مردم و انقلاب قرار گرفته، در حوزه درخت‌کاری هم به کار گرفته شود. بر همین اساس، برنامه‌ریزی شد تا غرس هزار اصله نهال با هماهنگی موسسه موقوفه خدمات زائر، موسسه تربیت‌بدنی و مرکز مشاوره با محوریت فضاهای خدماتی، ورزشی و پژوهشی صورت بگیرد و البته این کار خیر ادامه‌دار خواهد بود.
به گفته وی، بیش از 600 نهال مثمر در زائرسراها، زائرشهر و فضای آزاد موسسه موقوفه خدمات زائر و حدود 120 نهال مثمر و غیرمثمر هم در فضای ورزشی و موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی کاشته شده و با غرس نهال در مرکز مشاوره، روند کاشت درخت تا غرس هزار نهال ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: