رضایت ۹۵ درصدی مراجعان از میزهای خدمت مشاوره‌ حرم مطهر رضوی

1404/04/01 تیر

مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نتایج نظرسنجی انجام‌شده درباره میزهای خدمت مشاوره در دهه کرامت رضوی را تشریح کرد و گفت: افزون بر ۹۵ درصد مراجعان از این میزهای خدمت مشاوره‌ که همزمان با دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برپا شد رضایت داشتند.

دکتر رضا آذریان، در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار داشت: این نظرسنجی نشان داد بیش از ۸۰ درصد مراجعان پس از دریافت مشاوره حس مثبتی داشته و ۹۰ درصد این خدمات را به دیگران توصیه کرده‌اند، در حالی که ۹۵ درصد از برخورد خادمیاران و مشاوران ابراز رضایت کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس گزارش واحد افکارسنجی اداره ارتباطات مردمی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، در طول دهه کرامت ۴۵۲ نفر به میزهای خدمت مشاوره در حرم مطهر رضوی مراجعه کردند که شامل ۲۹۷ مجاور و ۱۵۵ زائر بودند. از این تعداد، ۵۱ نفر (۳۷ خانم و ۱۴ آقا) در نظرسنجی شرکت کردند که حدود ۷۰ درصد آن‌ها متاهل بودند. داده‌ها نشان می‌دهد ۵۹ درصد مشاوره‌ها حول موضوعات زوج و خانواده و ۱۸ درصد درباره کودک و نوجوان بوده است، که با آمار مراجعان کلینیک‌های مشاوره آستان قدس همخوانی دارد.

دکتر آذریان با اشاره به رضایت مراجعان در آیتم‌های کلیدی از جمله برخورد حرفه‌ای مشاوران، راهنمایی خادمیاران، برنامه‌ریزی نوبت‌دهی، درک دقیق مسائل توسط مشاور و برقراری ارتباط مؤثر با مراجعان که بیش از ۷۵ درصد گزارش شده است، تصریح کرد: همچنین، ۸۵ درصد از موقعیت مکانی میزهای خدمت رضایت داشتند. خدمات مشاوره به‌صورت تفکیک جنسیتی ارائه می‌شود، به‌طوری که مشاوران خانم به بانوان و مشاوران آقا به آقایان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: با وجود رضایت بالای مراجعان، زمان انتظار طولانی برای دریافت مشاوره (حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای هر جلسه) و ضعف در اطلاع‌رسانی درباره فرآیند نوبت‌دهی از جمله انتقادات مطرح‌شده بود. این نظرسنجی، که برای اولین بار برای میزهای خدمت انجام شده، به شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کمک می‌کند.

مدیر مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه این فرآیندهای ارزیابی مستمر، امکان آسیب‌شناسی و بهبود خدمات را در برنامه‌های آینده فراهم می‌کند، خاطر نشان کرد: میزهای خدمت مشاوره در دهه کرامت با هدف ارائه خدمات روان‌شناختی و حمایت از زائران و مجاوران در فضایی معنوی برگزار شد. نتایج این نظرسنجی نشان‌دهنده تعهد آستان قدس رضوی به ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به نیازهای مراجعان است. انتظار می‌رود با رفع نقایص مطرح‌شده، مانند بهبود اطلاع‌رسانی و کاهش زمان انتظار، رضایت مراجعان در دوره‌های آتی افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: