در دیدار بانوان نخبه فرهیخته با تولیت آستان قدس رضوی

پنج طرح بنیاد کرامت رضوی برای حمایت از بانوان

1401/10/22 دی

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، اجرای طرح‌هایی همچون آزادسازی مادران و زنان زندانی جرایم غیر عمد، اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، تشکیل کانون‌های خدمت ویژه بانوان و اجرای طرح ملی “شکوه مادری” را از جمله برنامه‌های این مرکز در راستای حمایت از بانوان برشمرد.

فاطمه دژبرد در دیدار بانوان نخبه و فرهیخته فعال عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، کارآفرینی، علوم قرآنی و حوزه رسانه با تولیت آستان قدس رضوی که در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در سال ۹۵ مرکزی تخصصی در حوزه بانوان و خانواده با هدف تبیین و تعالی زن مسلمان انقلابی در عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی و تبیین و تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در این آستان مقدس ایجاد شد تا برنامه‌های ویژه مرتبط با بانوان را دنبال کند. 
 

تشکیل کانون‌های خدمت ویژه بانوان
دژبرد افزود: این مرکز وظیفه و ماموریت خود را در گستره ملی تعریف کرده است و در همین راستا برای خدمت بانوان در حوزه زنان و خانواده، با کمک شبکه خادمیاران رضوی، ظرفیت‌ها و بسترهایی در قالب کانون‌های خدمت در 31 استان سراسر کشور تشکیل شد که خوشبختانه تا کنون برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری اجرا شده و با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه شده‌ایم. 
 

بهره‌مندی 70 هزار زوج جوان از دوره‌های آموزشی «زندگی به سبک رضوی»
وی برگزاری دوره‌های آموزشی «زندگی به سبک رضوی» را یکی از برنامه‌های شاخص این مرکز برشمرد و گفت: این طرح ویژه نومزدوجینی است که از شهرهای مختلف برای پابوسی حضرت رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند و تا کنون 70 هزار زوج جوان از این دوره های آموزشی بهره مند شده‌اند. 
 

اجرای طرح «شکوه مادری» با هدف تکریم مقام والای مادران
به گفته مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، از دیگر طرح‌هایی که امسال سومین دوره آن برگزار خواهد شد، طرح ملی «شکوه مادری» است که با هدف تکریم مقام والای مادر، ترویج موضوع فرزندآوری و معرفی مادران الگو، اجرایی شده است. دژبرد ادامه داد: این طرح به منظور تجلیل و معرفی مادران جوان زیر 40 سال فعال اجتماعی و دارای بیش از 3 فرزند طراحی شده است، بانوانی که در کنار مشغولیت‌های اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و شغلی با فائق آمدن بر موانع اقتصادی و اجتماعی، مادری را به عنوان جهاد امروز خود برگزیده‌اند و در جلوگیری از بحران کاهش و پیری جمعیت کشور نقش‌آفرینی می‌کنند در این طرح شناسایی شده و مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند. 
وی ادامه داد: فراخوان سومین دوره طرح «شکوه مادری» نیز به مناسب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) منتشر خواهد شد و اختتامیه آن را همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در 31 استان برگزار خواهیم کرد. 
 

اشتغال‌زایی خانواده‌محور با طرح «مادران ارزش‌ آفرین»
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی یکی دیگر از دغدغه‌های این مرکز را موضوع اشتغال زنان سرپرست خانواد ذکر کرد و افزود: این مرکز با هدف بسترسازی برای نقش‌آفرینی اجتماعی بانوان، طرح «مادران ارزش‌ آفرین» را ویژه بانوان سرپرست خانوار محلات حاشیه شهر مشهد به مرحله اجرا گذاشته است.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح، مادران و زنان سرپرست خانوار در محلات مختلف شهر مشهد شناسایی و در رده‌های مختلف کارآفرینی دسته‌بندی و متناسب با سطح آنها، از آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی مرتبط با کارآفرینی بهره‌مند می‌شوند و مورد حمایت مالی و معنوی قرار خواهند گرفت. دژبرد در ادامه به نوع آموزش‌ها و خدمات ارائه شده به چهار سطح مخاطب طرح اشاره و گفت: برای هریک از دسته‌های شناسایی شده، بسته به نیازشان اقدامات لازم در باغ اردوگاه خاتون و نیز خود محلات در نظر گرفته شده است و در این مسیر، رابطین و نیز بانوان توانمندتر به سطوح پائین‌تر از خود کمک می‌کنند. 
 

آزادسازی 455 مادر و پدر زندانی جرایم غیر عمد
وی در ادامه به سایر طرح‌های این مرکز از جمله پویش «نذر امام» اشاره کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته 455 مادر و پدر معسر جرایم غیر عمد با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی آزاد شدند و به کانون گرم خانواده خود برگشتند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق:

یک نظر برای “پنج طرح بنیاد کرامت رضوی برای حمایت از بانوان

  • اکرم

    سلام ۳۵ ساله هستم سرپرست خانواده سرطان داشتم تحت درمانم دختر ۱۸ ساله دارم مستاجریم و کمک مالی نیاز داریم توروخدا کمکم کنید کم آوردم زیر بار فشار مالی و روانی