آغاز مرحله جدید طرح‌های خدمت رسانی آستان قدس در سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال

1401/10/08 دی

مرحله جدید طرح‌های خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال صبح امروز در شهر زاهدان آغاز شد.

محمد حسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغاز مرحله جدید طرح‌های خدمت رسانی آستان قدس در استان سیستان و بلوچستان که صبح امروز هشتم دی ماه در مصلی شهر زاهدان برگزار شد، به تشریح جزئیات این طرح بزرگ پرداخت و گفت: حفر و تجهیز ۵۰۰ چاهک برای کشت ۱۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی به‌موازات اهدای شش هزار بسته معیشتی، برنامه توزیع شش هزار بسته نوشت افزار و نیز دو هزار دست کامل لباس گرم در دستور کار این طرح خواهد بود.
محمدحسین استادآقا ادامه داد: در راستای اجرای دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی با محوریت رسیدگی و توجه بیشتر به اهالی خونگرم و شریف استان سیستان و بلوچستان، بنیاد کرامت رضوی با مشارکت بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، طرح‌های خدمت رسانی مختلفی را به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال در دستور کار داده است.
 

آغاز مرحله جدید طرح‌های خدمت رسانی آستان قدس در سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال


وی افزود:  به‌ موازات اهدای شش هزار بسته معیشتی و شش هزار کارت نان هرکدام به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان، برنامه توزیع شش هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش آموزان احسان پذیر استان و نیز دو هزار دست کامل لباس گرم نیز در قالب این طرح انجام خواهد شد.
 مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به‌ویژه‌برنامه‌های جانبی این طرح در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: تلاش داشتیم تا مرحله جدید طرح‌های خدمت رسانی منحصر در بسته‌های معیشتی نباشد و بر همین اساس، آغاز عملیات اجرایی حفر و تجهیز  500حلقه چاهک برای تأمین آب کشاورزی ساکنان مناطق این استان و هم‌چنین سه اردوی جهادی سلامت با حضور کادر متخصص پزشکان و پرستاران، از جمله ویژه‌برنامه‌های این مرحله در عرصه سازندگی و سلامت است.
وی ادامه داد: ارزش کلی طرح‌ها در مرحله جدید آن بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال است و امیدواریم بتوانیم گام مؤثری را برای تامین آسایش و رفاه مردم نجیب و شریف استان سیستان و بلوچستان برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین مهامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز در این مراسم ضمن تشکر از خدمات و اقدامات شایسته بنیاد کرامت رضوی در مناطق محروم و اهتمام خاص آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: امیدواریم با حمایت‌های آستان قدس رضوی اقدامات مناسبی در حوزه اشتغال‌زایی در این استان صورت گیرد.
امام جمعه شهر زاهدان ادامه داد: حضرت رضا(ع) به امام رئوف و مهربان شناخته می‌شوند و امام  همانند پدری دلسوز و مهربان برای امت است؛ همان طور که پیام رسول اکرم(ص) جهانی است و دل‌های پاک همه انسان‌ها مخاطب آن هستند، امام رضا(ع) نیز پیشوای عالم است.
وی با بیان اینکه رافت و مهربانی امام عام است، گفت: همه ما در زندگی خود شاهد الطاف امام رضا(ع) هستیم و زیارت این امام همام یکی از نعمت‌های بزرگی است که شامل حال ما شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهامی، یکی از خدمات بنیاد کرامت رضوی را فراهم آوردن شرایط زیارت برای زائر اولی‌ها ذکر کرد و گفت: زائران مهمانان حضرت رضا(ع) هستند که باید قدر زیارت و حضور در حرم نورانی و ارتباط گیری با امام را بدانند.
وی تصریح کرد: هیچ کس از آستان ملائک پاسبان حضرت رضا(ع) دست خالی برنمی گردد و ما باید ظرفیت وجودی خود را برای بهره‌مندی از این دریای رحمت آماده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: شما مسئولان آستان قدس رضوی کارگزار امام رضا(ع) و خدمت گذار مردم شریف هستید و این دو نعمت بزرگ الهی نیازمند شکرگزاری است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: