بازدید بانوان مسئول در آستان مقدس امام حسین(ع) از مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی

1401/08/15 آبان

دو تن از بانوان مسئول در آستان مقدس امام حسین(ع) از مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی بازدید کردند.

اقبال عبدالكاظم جاسم، مسئول شعبه زينبيات و نازكه هاني عبدالساده، مسئول بخش بازرسي بانوان حرم حسيني صبح امروز به همت معاونت امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی بازدید و با فاطمه دژبرد مدیر این مرکز دیدار و گفت وگو کردند.
فاطمه دژبرد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، به همکاری‌های مشترک با آستان مقدس حسینی در حوزه بانوان تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت ضرورت راه اندازی این مرکز گفت: از سال ۹۵ بنا به دستور تولیت وقت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بنا شد مرکزی در کنار سایر مراکز و موسسات اقتصادی، فرهنگی، درمانی و پزشکی، اجتماعی به امور بانوان و خانواده بپردازد. 
دژبرد افتتاح رواقی ویژه بانوان با عنوان رواق حضرت زهرا(س) را از دیگر اقدامات صورت گرفته آستان قدس رضوی در حوزه بانوان دانست و اظهار کرد: این مکان با مساحت ۷ هزار متر مربع به فعالیت‌هایی همچون مشاوره، برنامه های تربیتی و تبلیغی، اجرای آیین ها و …‌ می پردازد.
 

 بازدید بانوان مسئول در آستان مقدس امام حسین(ع) از مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی


وی خاطر نشان کرد: تا قبل از سال ۹۵ حکم خدمت در آستان قدس رضوی تنها به خادمان مرد اختصاص داشت و بانوان از این امتیاز بی بهره بودند یکی از پیشنهادهای مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی که اجرایی شد اعطای حکم خدمت به بانوان بود. در همین راستا همزمان با افتتاح رواق حضرت زهرا(س) به ۱۴ نفر از خادمان بانو حکم خدمت اعطا شد.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: باغ اردوگاه خاتون مرکزی ویژه دختران و کارآفرینان است و خدمات ویژه ای به آنان ارائه می‌شود.
 شایان ذکر است، این بازدیدکنندگان در پایان از بخش‌های مختلف مرکز همچون رضوانه، سالن همایش ها، کارگاه خیاطی بانوان، برکه، بخش های تفریحی، کافی شاپ و فعالیت‌های ویژه کودکان بازدید کردند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: