مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی:

مرمت و بازسازی 700  خانه سیل زده در هرمزگان / استمرار فعالیت 140 هزار خادمیار در قالب 19 عرصه تخصصی

1401/08/15 آبان

مدیر خادمیاری و کانون‌های رضوی آستان قدس رضوی با اشاره به تکمیل مرمت و بازسازی 700 خانه سیل زده در رودان هرمزگان گفت: 140 هزار خادمیار در سراسر کشور، در 19 عرصه تخصصی فعال هستند و در تمام طول سال آماده خدمت به عموم مردم هستند.

مهدی رضوی‎کیا در تشریح اقدامات خادمیاران رضوی در سراسر کشور، اظهار کرد: بیش از 140 هزار خادمیار در سراسر کشور در قالب 19 عرصه تخصصی و در یک فضای خدمت محور فعالیت دارند که خدمت‌رسانی آنها پروژه‎محور نیست تا به ایام مناسبتی خاص مانند اربعین حسینی یا دهه آخر صفر محدود شود.

وی افزود: مراکز خادمیاری رضوی منتظر ابلاغ پروژه‌های مناسبتی نمی‌شوند و از اردوهای جهادی و خدمات ورزشی و رفاهی گرفته تا مشاوره، آموزش‌های قرآنی و معرفتی و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به صورت شبانه‌روزی و مستمر در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ترمیم و بازسازی 700 منزل آسیب دیده

رضوی کیا با اشاره  به یکی از پروژه‌های تکمیل شده اخیر اظهار کرد: یک‎سال و نیم قبل بود که در جریان سیل شهرستان رودان استان هرمزگان، اکثر منازل این شهرستان به دلیل بافت معماری کاه‌گل دچار خسارت شدند و بیش از همه، آسیب‌های شدیدی به سقف منازل مردم وارد شده و زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده بود.

وی افزود: در این شرایط، پس از بازدیدی که از منطقه داشتیم، ظرفیت خادمیاری بنیاد کرامت رضوی به میدان آورده شد و سقف حدود 700 منزل مسکونی ترمیم یا به طور کامل بازسازی شد.

کاهش هزینه های مرسوم با فرهنگ خادمیاری

رضوی کیا ادامه داد: به‌کارگیری ظرفیت خادمیاری به معنای کاهش شدید هزینه‌هاست، زیرا در قالب این خدمت، به طور مثال استاد بنایی که در شرایط معمول، هزینه مشخصی بابت حق‌الزحمه دریافت می‌کند، در جریان خادمیاری به‌قصد خدمت کار می‌کند و در این شرایط، تنها با تأمین هزینه مصالح می‌توان پروژه‌های بزرگی همچون بازسازی 700 منزل مسکونی در رودان را به سرانجام رساند.

وی افزود: نمونه این کاهش هزینه ها، در شهرستان رودان استان هرمزگان بود که با تأمین 5 میلیارد ريال اعتبار از طرف آستان قدس رضوی، از ایزوگام گرفته تا سایر مصالح مورد نیاز تأمین شد و بیش از 700 خانواده رودانی از خدمات مرکز خادمیاری بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند شدند.

تهیه توزیع 500 هزار بسته معیشتی فقط طی یک ماه

رضوی کیا به برخی دیگر از طرح‌های موفق اجرا شده نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از طرح های موفق کانون های خادمیاری رضوی در سال جاری، طرح «سفره‌های مهربانی» بود که در چهار مرحله توانست حجم عظیمی از بسته‌های معیشتی را که در سراسر کشور تأمین شده بود، به دست نیازمندان و خانواده‌های کم‎برخوردار برساند و در این قالب، بیش از 500 هزار بسته معیشتی فقط در ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع شد.

ارائه فراگیر و مستمر خدمات توسط خادمیاران رضوی

مدیر خادمیاری و کانون‌های رضوی آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های جاری این کانون ها نیز خاطرنشان کرد: با توجه به متنوع بودن عرصه های خدمت و تمایل گروه‌های مختلف خادمیاران، برای ارائه خدمات تخصصی، این خدمت فراگیر به صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: در یک نمونه، پزشکانی که خانواده‌های محروم و نیازمند معرفی‌شده را به‌طور رایگان ویزیت و خدمت خود را ثبت کنند، سهمیه خدمت در حرم مطهر رضوی را دریافت می‌کنند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: