قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

زائرسرای رضوی مصداق ارائه خدمت با کیفیت به زائران است

1400/12/21 اسفند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توسعه امکانات رفاهی برای میزبانی از زائران را یکی از دغدغه‌های مهم تولیت این آستان برشمرد و گفت: تکمیل و افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی و افزایش ظرفیت میزبانی از زائران حضرت رضا(ع)، مصداق ارائه خدمات با کیفیت به زائران است.

مالک رحمتی در مراسم افتتاح فاز دوم زائرسرای رضوی گفت: همواره یکی از مطالبات تولیت آستان قدس رضوی از خادمان این آستان، ارائه بهترین خدمت به بیشترین زائر بوده و افتخار ما این است که بتوانیم بهترین خدمت را به تعداد بیشتری از دلدادگان امام هشتم ارائه دهیم. 

وی ادامه داد: پروژه زائرسرای رضوی از مصادیق بارز ارائه خدمت با کیفیت به مهمانان امام رئوف است که در 3 فاز تعریف شده است، فاز نخست در قالب 12 بلوک تا کنون میزبان زائران بود و حالا در فاز دوم، با احداث و افتتاح 4 بلوک جدید، حدود یک سوم به ظرفیت  اقامتی موجود افزوده شده و عملیات اجرایی احداث فاز سوم زائرسرای رضوی نیز در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. 

سامانه 1460؛ در خدمت تسریع و تسهیل زیارت 

رحمتی، یکی دیگر از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی را تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات عنوان کرد و افزود: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به زائرین امام هشتم، راه اندازی سامانه ملی 1460 است که از امروز و با آغاز به کار آن، همه مردم عزیز در اقصی نقاط ایران اسلامی می‌توانند به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن، خدمت مورد نیازشان برای اسکان در زائرشهر و زائرسرای رضوی را دریافت کنند. 

رایگان برای زیارت اولی‌ها، کمترین تعرفه برای عموم مردم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بخشی از ظرفیت دو مجموعه زائر سرا و زائر شهر رضوی برای ارائه خدمات رایگان به زائران کم‌بضاعت و زیارت اولی‌ها از سراسر کشور اختصاص دارد و در کنار آن، همه اقشار مردم در صورت تمایل به استفاده از این دو مجموعه اقامتی در شهر مشهد می‌توانند با کمترین بهای تمام شده از خدمات و امکانات آن‌ها بهره‌مند شوند. 

رحمتی در ادامه گفت: تحقق زیارت متعالی، یکی دیگر از اهداف مهم آستان قدس در خدمت به زائران حضرت رضا(ع) است و در همین راستا، در زائرسرای رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی، بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی رضوی در قالب یک بسته کامل خدمت رسانی در محورهای اقامتی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با تکیه بر ظرفیت همه مجموعه‌های خود برای تحقق مقوله زیارت «از مبدا تا مبدا» برنامه دارد و در همین راستا، ۲۱ مجتمع بین راهی با رویکرد خدمت رسانی و تحقق تسهیل امر زیارت احداث شده است.

به گفته رحمتی، در مجموع با احتساب زائر سرا و زائر شهر رضوی و 21 مجتمع خدمت‌رسانی بین راهی تا مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی ظرفیت میزبانی از حدود 6 هزار نفر را ایجاد کرده است. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: میزبانی و پذیرایی از زائران امام هشتم(ع)، توفیقی است که زیر سایه حضرت رضا(ع)، نصیب همه خادمان و خدمت گزاران شده است تا فرصت داشته باشیم بهترین خدمات را به بیشترین زائران ارائه دهیم و زائران نیز پس از تجربه زیارت با معرفت، با دست پر به خانه و کاشانه خود برگردند. 

شایان ذکر است قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همزمان با افتتاح بلوک‌های فاز دوم زائرسرای رضوی، از پروژه های در حال احداث این زائر سرا از جمله دارالشفاء که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، بازدید کرد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: