جشن ازدواج 150 زوج حاشیه شهر مشهد در حرم امام رضا (ع)

1400/09/14 آذر

مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت برای دومین بار جمعی از زوج‌های مهاجر ساکن حاشیه شهر مشهد در جشن ویژه نومزدوجین زندگی به سبک رضوی شرکت کردند.

طرح زندگی به سبک رضوی که چهار سالی است به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در حال اجرا است، با هدف تحکیم و تعالی زندگی نومزدوجین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و مجموعه نهادها و تشکل‌های مردمی برای زائرین و مجاورین تداوم دارد. در این مدت، غیر از اقشار مختلف جامعه که مهمان این جشن معنوی شده‌اند، افراد تحت پوشش خیریه‌ها، محرومان حاشیه‌نشین و مهاجران هم از برکات و خدمات آن برخوردار شده‌اند.

فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اعلام خبر بهره‌مندی دومین گروه مهاجران از این طرح، اظهار کرد: مرحله اول این طرح سال گذشته برای 100 زوج‌ مهاجر حاشیه‌نشین برگزار شد و در مرحله دوم نیز با کمک مرکز فرهنگی تبیان، 150 زوج محروم از مهاجران که در مناطق حاشیه‌ شهر مشهد از جمله شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر، مهرآباد، پنجتن، التیمور و… سکونت دارند، شناسایی و از این طرح حمایتی بهره‌مند شدند.

سه سال بهره‌مندی از خدمات طرح

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: این زوج‌های جوان به جشن ازدواج زندگی به سبک رضوی در رواق دارالهدایه دعوت شدند و ضمن بهره‌مندی از ویژه برنامه‌های آموزشی و مفرح، هدایایی از جمله یک جلد قرآن کریم حاوی پیام تولیت آستان قدس رضوی به آن‌ها اهدا شد و از خوان کریمانه رضوی در مهمانسرای امام رضا (ع) نیز متنعم ‌شدند. در پایان این جشن، عروس و دامادها از حرم مطهر امام رئوف (ع) راهی خانه بخت شدند.

وی همچنین یادآور شد: زوجین مشمول، به مدت 3 سال از مزایای این طرح حمایت از خانواده از قبیل خدمات آموزشی و پشتیبانی، مشاوره و راهنمایی، فعالیت‌های عملی و مهارتی مرتبط با همسرداری و پرورش فرزند و … بهره‌مند خواهند بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: