محمدحسین استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی

توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا(ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه

1400/08/24 آبان

با افتتاح این مجتمع بیش از گذشته خدمت‌رسان زائران امام رضا(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) خواهیم بود و خدمات رفاهی مورد نیاز زائران خارجی ورودی از این مرز را ارائه خواهیم کرد.

صبح امروز بیست‌وسومین مجتمع میان‌راهی آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه افتتاح شد. مجتمعی با 5100 مترمربع زیربنا و امکانات متعدد رفاهی که هدف اصلی آن میزبانی از زائران پاکستانی ورودی به ایران برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنین شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی است. اگرچه که در کنار این هدف مهم، توسعه خدمت به مردم این منطقه محروم و همچنین گردشگران و بازرگانان عبوری از مرز میرجاوه نیز مد نظر است.

خدمت‌رسانی به زائران در طول سال
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم افتتاح این مجتمع که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: این مجتمع به صورت مداوم طی سال با کمک شبکه خادمیاران رضوی به زائران ورودی خدمت‌رسانی خواهد کرد و اوج این خدمت، در ایام اربعین و عبور کاروان های زائران پاکستانی از ایران خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت مسئولان استانی، همانند سه نقطه مرزی دیگر، میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم. 
محمدحسین استادآقا تصریح کرد: طبق حکم رهبر انقلاب در انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی و همچنین بر اساس سند سیاست‌های کلان این آستان، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خادمان حضرت رضا(ع)، خدمت گسترده به زائران و مجاوران به ویژه محرومان و مستضعفان است که در همین راستا بنیاد کرامت رضوی اقدامات متعددی را اجرایی کرده است. وی افزود: در حال حاضر با در اختیار داشتن ظرفیت زائرشهر و زائرسرای رضوی بسیاری از زائرانی که به دلیل محرومیت امکان تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند توسط کانون‌های خدمت رضوی شناسایی و به مدت سه روز مهمان آستان قدس رضوی می‌شوند.
مدیرعامل بنیاد کرامت احداث و توسعه مجتمع‌های میان‌راهی را نیز یکی دیگر از خدمات این حوزه برشمرد و گفت: با احداث مجتمع میان‌راهی جدید آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، بستر مناسبی برای توسعه خدمت به زائران فراهم شده و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای دلدادگانی باشیم که از این نقطه وارد ایران اسلامی می‌شوند و به سمت مشهد یا کربلای معلی سفر می‌کنند.

خدمات بنیاد کرامت در استان محروم سیستان و بلوچستان
استادآقا به برخی دیگر از خدمات بنیاد کرامت رضوی در استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره و تصریح کرد: از جمله خدمات آستان قدس به مردم سیستان و بلوچستان توسعه حوزه کشاورزی است و به زودی به منظور تسهیل در کشت و زرع این منطقه، عملیات حفر چاه در منطقه سیستان را برای کمک به آبیاری 50 هکتار زمین کشاورزی مردم آغاز خواهیم کرد. 
وی به خدمات حوزه سلامت در این استان هم اشاره کرد و گفت: بعد از وقوع سیل در شهرستان سرباز و نیز منطقه پلان در چابهار، تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت این منطقه توسط بنیاد کرامت رضوی تهیه شد و در حال حاضر نیز با مشورت مدیران استانی، دو طرح دیگر برای خدمت به مردم این استان در دست پیگیری و اقدام است.

 

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: