مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی

آغاز مرحله دوم پویش ملی «دختر ماه»

1400/08/20 آبان

مرحله دوم پویش ملی جشن‌های تشرف خانگی «دختر ماه» از بیستم آبان آغاز شده و تا اختتامیه این رویداد در بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

برگزاری جشن‌های عبادت ویژه دختران 9 ساله، یکی از فرصت‌های کلیدی است که بتوان از آن در جهت معرفت افزایی و تعمیق معارف دینی بهره برد. اما در شرایط کرونایی، به دلیل محدودیت‌های اجرای شیوه‌های مرسوم برگزاری جشن‌های عبادت، لزوم طراحی مدلی ابتکاری برای تداوم این آیین عبادی لازم بود.

در همین راستا، طرحی سراسری با عنوان «دختر ماه» به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با محوریت باغ اردوگاه خاتون از 22 خرداد همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر کلید خورد که تاکنون با حدود 2500 شرکت‌کننده، مورد استقبال دختران تازه مکلف استان‌های مختلف کشورمان قرار گرفته، به همین دلیل مرحله دوم این طرح از نیمه دوم آبان ماه از سر گرفته شد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام خود، بسته ویژه‌ای حاوی چادر نماز سجاده، کتاب دختر ماه و وسایل برگزاری جشن تشرف در منزل را دریافت می‌کنند و پس از ارسال تصاویر جشن خانگی خود به کانال دختر ماه تا اختتامیه طرح، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بهمن ماه سال جاری، توسط پشتیبانان به‌صورت مرتب همراهی و هدایت می‌شوند.

در ضمن، جشن تشرف «دختر ماه» برای گروه‌های دانش‌آموزی متقاضی، در فضای مفرح و موسع باغ اردوگاه خاتون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزاری می‌شود.

گفتنی است، فعال‌ترین شرکت‌کنندگان طی مراسمی در حرم مطهر رضوی، به‌عنوان برگزیدگان نهایی پویش «دختر ماه» معرفی شده و جوایز نفیسی همراه با هدایای متبرک تعلق خواهد گرفت. علاقه‌مندان به شرکت در این طرح معنوی می‌توانند از طریق شماره تماس 05137600035 و یا مراجعه به کانال دختر ماه در اپلیکیشن ایتا به نشانی banovan.razavi.ir جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی اقدام کنند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: