اصفهان همگام با پویش «ایران، خانه حضرت رضا (ع)»

1400/07/03 مهر

معاون دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، در آستانه ایام سوگواری امام رئوف از اجرای پویش سراسری «ایران؛ خانه حضرت رضا (ع)» در سه محور اصلی خبر داد. محمد‌حسین امامی، معاون دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: دستورالعملی از آستان قدس رضوی ابلاغ شده که طبق آن، پویش سراسری «ایران؛ خانه حضرت رضا (ع)» با شعار […]

معاون دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، در آستانه ایام سوگواری امام رئوف از اجرای پویش سراسری «ایران؛ خانه حضرت رضا (ع)» در سه محور اصلی خبر داد.

محمد‌حسین امامی، معاون دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان گفت: دستورالعملی از آستان قدس رضوی ابلاغ شده که طبق آن، پویش سراسری «ایران؛ خانه حضرت رضا (ع)» با شعار «ما همه خادم‌الرضائیم» در سه محور اصلی «روضه رضا»، «نذر شفا» و «نذر رضا» اجرا شود.

وی در ادامه افزود: محور اول «روضه رضا» است که با اقامه عزای امام مهربانی‌ها به صورت برپایی روضه‌های خانگی در مراکز مختلف استان و به ویژه مکان‌های خاصی همچون زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، خانه‌های نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، گرم‌خانه‌ها، مجموعه‌های خدماتی، پایگاه‌های مرزی و بیمارستان‌ها با برنامه‌های متنوعی شامل قرائت زیارت امین‌الله، سخنرانی، مداحی و عزاداری، برنامه‌های کودکانه، سرود‌خوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع بسته‌های متبرک رضوی بین مردم انجام می‌شود. 

امامی در ادامه بیان کرد: محور «نذر شفا»، دومین محور مورد نظر است که دارای دو بخش است. یک بخش تحت عنوان پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا شامل ویزیت رایگان مددجویان، پایش سلامت نیازمندان، کمک به مراکز واکسیناسیون در ارائه این خدمت به مردم، راه‌اندازی خطوط تولید آب‌میوه و توزیع آب معدنی برای بیمارستان‌ها و نذورات مردمی است و بخش دوم این محور، مشارکت در پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی و تأمین تجهیزات درمانی است که از زمان اعلام پویش، تاکنون ۲۰۰ عدد کپسول اکسیژن و ۶‌ دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش نذر شفا، فعالیت دیگری که توسط خادمیاران تعدادی از کانون‌های تخصصی خدمت رضوی انجام می‌شود، دلجویی و هم‌دردی و سرکشی به خانواده‌های شهدای سلامت و همچنین خانواده‌های داغداری است که به واسطه بیماری کرونا، عزیزانشان را از دست داده‌اند.

امامی محور سوم را «نذر رضا» معرفی کرد و گفت: نذر اطعام، اهدای بسته‌های تبرکی، نذر تحصیل و تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، نذر زندگی به منظور آزادی زندانیان مادر، نذر جهیزیه و نذر تأمین هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج در قالب این محور انجام می‌شود.

برنامه های شهادت حضرت رضا (ع)

وی با تأکید بر اینکه دو برنامه ستادی و شاخص نیز، دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی تدارک دیده است، اظهار کرد: در شب شهادت حضرت رضا (ع)، خادمیاران رضوی در یادمان شهدای گمنام کوه صفه حضور می‌یابند و با قرائت فاتحه و صلوات خاصه حضرت رضا و عطرافشانی مزار منور این شهیدان، به مقام شامخ آن ها ادای احترام می‌کنند و با برنامه‌های متنوع به اقامه عزای ولی‌نعمت خود، آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) می‌پردازند.

امامی در ادامه بیان کرد: برنامه‌ای دیگر که در روز شهادت حضرت رضا (ع) انجام می‌شود، اجتماع خادمیاران و یاوران رضوی در مقابل ارگ جهان‌نما و عبور از گذر فرهنگی چهار‌باغ و اقامه نماز مغرب و عشا و برگزاری مراسم شام غریبان به صورت راهپیمایی از مدرسه امام صادق(ع) به سمت میدان انقلاب اسلامی و مدیحه‌سرایی و ایجاد حال و هوای امام رضایی در شهر است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: