حضور و بازدید میدانی از روستای کم برخوردار «بلغور» در شهر مشهد، در جریان مسائل و کمبودهای ساکنان این منطقه قرار گرفتند.

40 پروژه عمرانی در روستای «بلغور» آغاز شد

1400/05/04 مرداد

مزمان با آغاز دهه ولایت، با هماهنگی‌های انجام شده توسط مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، جمعی از مدیران این مجموعه به همراه چند تن از مدیران سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف برنامه‌ریزی و هم‌افزایی جهت کاستن از بار مشکلات و محرومیت ساکنان از روستای محروم «بلغور» بازدید […]

مزمان با آغاز دهه ولایت، با هماهنگی‌های انجام شده توسط مدیریت امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، جمعی از مدیران این مجموعه به همراه چند تن از مدیران سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف برنامه‌ریزی و هم‌افزایی جهت کاستن از بار مشکلات و محرومیت ساکنان از روستای محروم «بلغور» بازدید به عمل آوردند.

هادی غلامی؛ مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در این رابطه اظهار داشت: پیرو تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در پنجشنبه‌های بازدید از مناطق کم برخوردار حاشیه شهر و روستاهای هم‌جوار مشهد، بر هم‌افزایی مدیران بخش‌های مختلف در مسیر مرتفع کردن بار محرومیت این مناطق، پیگیری‌های زیادی برای شکل گرفتن این تعامل و هماهنگی صورت گرفت.

وی افزود: پیش از انجام این بازدید، خدمه مدیریت امور مجاورین آستن قدس طی چند بازدید میدانی، نیازمندی‌ها و سطح محرومیت روستائیان منطقه را ارزیابی و احصاء کردند و در جریان بازدید از نزدیک با مسائل روستائیان بیشتر آشنا شدند.

غلامی با بیان نوع همکاری مسئولان فرهنگی آستان قدس با این حرکت جهادی اظهار کرد: در ارتباطی که بین مدیران بنیاد فرهنگی رضوی و اداره علوم قرآنی آستان قدس با مدیر مدرسه روستا برقرار شد، برای ارائه برخی خدمات آموزشی و پرورشی هماهنگی‌های صورت گرفت.

وی در ادامه به تشریح برخی اقدامات در دست اجرا در این روستا پرداخت و گفت: تعداد خانواده‌های محروم و نیازهای آن‌ها که بیشتر در حوزه‌های اقدامات عمرانی اعم از بازسازی و به‌سازی منازل فرسوده و ساخت سرویس بهداشتی و حمام است، شناسایی شده‌اند. به علاوه، برخی خدمات دیگر از جمله توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی و طبخ و توزیع غذای گرم در جریان این اردوی جهادی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این حرکت، 40 پروژه عمرانی توسط جهادگران «موکب امام رضا(ع) آذربایجانی‌های مقیم مشهد» شروع شده و تلاش دارند تا رسیدن ماه محرم به اتمام برسد.

در حاشیه این بازدید، جشنی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد دهه ولایت با حضور روستائیان و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و در خاتمه همه اهالی روستا با غذای متبرک رضوی پذیرایی شدند.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: