دبستان شش کلاسه «شهدای قرقی» که به همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و با مشارکت خیران احداث شده است، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس افتتاح شد.

افتتاح دبستان شش کلاسه در روستای قرقی مشهد

1400/04/26 تیر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح این مدرسه که صبح امروز 24 تیر ماه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و خیران مدرسه ساز در روستای قرقی مشهد برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولیت معزز آستان قدس رضوی همواره بر ضرورت خدمت رسانی به مجاوران حضرت رضا(ع) به ویژه […]

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح این مدرسه که صبح امروز 24 تیر ماه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و خیران مدرسه ساز در روستای قرقی مشهد برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولیت معزز آستان قدس رضوی همواره بر ضرورت خدمت رسانی به مجاوران حضرت رضا(ع) به ویژه محرومان و مستضعفان تاکید داشته‌اند و ما نیز به این خدمت رسانی افتخار می‌کنیم.

رحمتی افزود: انقلاب اسلامی ما در حقیقت متعلق به مستضعفان بوده و آن‌ها بودند که پایه‌گذار انقلاب شدند، به همین دلیل همه ما وظیفه داریم طبق تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، تمام توان خود را برای خدمت به آنها بکار بگیریم.
وی با ابراز امیدواری از ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در کشور گفت: وظیفه خود می‌دانیم تا زمانی‌ که فقر و محرومیت وجود دارد پای کار باشیم و باید در این خصوص کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه داشته باشیم.

خدمات آستان قدس برای محرومیت‌زدایی از روستای قرقی
رحمتی خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مذهبی که بر پایه وقف و نذر مردم خدمت‌رسانی می‌کند، طی این سال‌ها خدمات قابل توجهی را در منطقه قرقی ارائه کرده که ساخت مسکن برای محرومان و جوانان و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی از جمله آنها بوده و امروز نیز با احداث مدرسه‌ برای تحصیل دانش آموزان این روستا گام مهم دیگری در عرصه خدمت‌رسانی برداشته شد.

وی با اشاره به نامگذاری دبستان این روستا به نام «شهدای قرقی»، نقش شهدا در پایداری ایرانی اسلامی را حیاتی دانست و افزود: اگر ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا نبود امروز کشور ایران در قله پیشرفت، سعادت و مقاومت قرار نداشت، به همین دلیل است که باید نام آن‌ها را زنده نگه داریم و پاسدار خون آنها باشیم.


باید به مقوله علم و دانش توجه بیشتری کنیم
رحمتی افزود: در شرایط امروزی جهان، آنچه که می‌تواند کشور ما را به سمت پیشرفت و سعادت حرکت ‌دهد، کسب علم و دانش است و اگر می‌خواهیم به توسعه اقتصادی، مهارت‌آفرینی و کارآفرینی دست یابیم باید به مقوله علم و دانش توجه بیشتری داشته باشیم.

 

هم افزایی آستان قدس رضوی و خیران برای رفع مشکلات مردم
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خوشحالیم که امروز در جمع مردم عزیز روستای قرقی هستیم و مدرسه‌ای را افتتاح می‌کنیم که به همت آستان قدس و با مشارکت خیران مدرسه ساز احداث شده و به عنوان یک ظرفیت آموزشی و تربیتی برای فرزندان این روستا و آینده سازان ایران اسلامی عزیزمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رحمتی با بیان اینکه کار مردم باید به دست خود مردم انجام شود، گفت: باید از ظرفیت خود مردم برای رفع مشکلات و نیازهای مناطق محروم استفاده کنیم و در راستای رفع مشکلات بسیج شویم. تلاش ما نیز این بوده که بسترهای انجام کار خیر و نیازهای کشور برای توسعه را به خیران معرفی کنیم تا سرعت توسعه افزایش یابد و افتتاح دبستان شهدای قرقی، یکی از مصادیق همکاری و هم افزایی بین خیران و آستان قدس رضوی است.

وی ادامه داد: معرفی کار خیر به خیران باید سرعت داشته باشد و به عنوان الگویی در کشور توسعه یابد.

رحمتی تصریح کرد: مدرسه‌سازی صدقه جاریه است و هر کس که حتی به اندازه یک آجر در این مسیر کمک و همکاری کند از آثار معنوی آن هم در این دنیا و هم آخرت بهره‌مند خواهد شد.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: