عناوین مهم خدمات کانون‌های خدمت بنیاد کرامت رضوی در هفته گذشته…

1400/02/25 اردیبهشت

سفره مهر رضوی در استان تهران گسترده شد در راستای اجرای پویش سفره مهر رضوی به همت کانون های خدمت رضوی استان تهران تعداد 110 هزار سبد غذایی به عنوان عیدانه در عید فطر به خانوده های شناسایی شده اهدا شد. در این پویش سراسری سفره ای پهن شد که ایران را مهمان این سفره […]


سفره مهر رضوی در استان تهران گسترده شد

در راستای اجرای پویش سفره مهر رضوی به همت کانون های خدمت رضوی استان تهران تعداد 110 هزار سبد غذایی به عنوان عیدانه در عید فطر به خانوده های شناسایی شده اهدا شد.

در این پویش سراسری سفره ای پهن شد که ایران را مهمان این سفره پربرکت کرد و 888 هزار سبد غذایی به خانوارهایی که تحت دستگاه های خدمات رسان نبودند را از خوان رضوی بهره مند کرد.  
این پویش بزرگ در پایتخت با نام سفره مهر رضوی استان تهران توسط خادمیاران کانون های خدمت رضوی مناطق 22 گانه و شهرستان های استان از ابتدای ماه مبارک اجرا و با همت و مشارکت خیرین تعداد 110 هزار سبد غذایی تهیه شد.
این اقلام توسط خادمیاران رضوی استان که طی چند روز پیاپی در مصلای بزرگ تهران گرد هم آمدند و شبانه روز اقدام به آماده سازی کردند، با ذکر دعا و مناجات بسته بندی و به عنوان عیدانه به خانواده های شناسایی شده اهدا شد تا عید فطری متفاوت در این خانواده ها شکل گیرد و بتوانند از رزق متبرک علی بن موسی الرضا(ع) در سفره مهر رضوی بهره مند شوند.


خادمیاران رضوی شهرستان اندیمشک به مناسبت عید سعید فطر به نیازمندان کمک کردند .

خادمیاران رضوی شهرستان رمضان در ادامه کمک های مومنانه خود در شب عید سعید فطر ۱۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند .

گفتنی است این بسته های معیشتی که شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات و ماکارونی و…. بود با هزینه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیون ریال توسط خیرین تامین شد .

شایان ذکر است این بسته ها بین خانواده های کم برخوردار و آبرومند که از قبل شناسایی شده بودند توزیع شد .


اجرای طرح «رمضان، کتاب و خانواده رضوی» در کرمان

در راستای گسترش فرهنگ و سبک زندگی رضوی، طرح «رمضان کتاب و خانواده رضوی» توسط کانون های خدمت رضوی استان کرمان در ماه مبارک رمضان امسال اجرا شد.

در مرحله دوم توزیع بسته های معیشتی به خانواده های محروم و نیازمند دو هزار جلد کتاب به ارزش چهل میلیون ریال با موضوع داستانی، دینی، علمی، تاریخی و هنر برای گروه های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال خریداری و همراه با بسته ها توزیع شد.

وی افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی و نشر معارف رضوی در جامعه هدف، آشنایی قشر جوان و نوجوان سبک زندگی رضوی از مهمترین اهداف این طرح بود.

مسئول کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی استان با اشاره به ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در همین راستا، نکات قرآنی جزء ۳۰ قرآن کریم در فضای مجازی منتشر و طرح ختم بزرگ قرآن کریم نیز در این ماه پایان یافت.

حجت در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این کانون پرداخت و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در یک سال گذشته، برگزاری کارگاه های مجازی با محوریت قصه گویی، معرفی کتاب، کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، شعرخوانی، معرفی شخصیت، معرفی رخداد، معرفی سرزمین و… برای کودکان و نوجوانان را در دستور کار داشتیم.

وی افزود: اجرای مسابقه کتابخوانی در بستر فضای مجازی از دیگر خدمات فرهنگی این کانون در سال گذشته بود که به صورت متناوب برگزار شد.

حجت با اشاره به ظرفیت مناسبت های مذهبی و ملی بیان داشت: ساخت کلیپ های معرفی کتاب، نمایشگاه های مجازی کتاب به مناسبت بزرگداشت عطار، روز ارتش، میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، شهادت آیت الله مطهری، شهادت امام علی علیه السلام و روز جهانی قدس از دیگر برنامه های این کانون بوده است.

وی طرح سامان دهی کتابخانه های مساجد را از دیگر اقدامات این کانون در یک سال گذشته برشمرد گفت: در قالب این طرح، کتابخانه های مساجد در دو بخش خواهران و برادران آماده سازی شد و تعدادی کتاب نیز به این مراکز فرهنگی تحویل شد.

این مسئول از پویش نذر کتاب به عنوان آخرین اقدام نام برد و گفت: برای تجهیز کتابخانه ها تعدادی کتاب خریداری و اهدا شد.


توزیع نان صلواتی و بسته‌های معیشتی در آستانه عید فطر

خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهرستان دماوند با کمک خیرین در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر، جهت حمایت از محرومین منطقه توانستند بسته‌های کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال تهیه و در سطح منطقه توزیع کنند.
همچنین در ادامه کمک‌های خیرخواهانه تعداد ۲۵۰۰ قرص نان صلواتی میان نیازمندان توزیع شد و نانوایان متعددی در این ماه مبارک با کمک خیرین مشارکت داشتند.


کمک های مومنانه خادمیاران باوی به نیازمندان اهدا شد

خادمیاران رضوی شهرستان باوی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر با کمک های خود شادی را میهمان خانوارهای کم برخوردار این منطقه کردند .

این کمک ها در قالب اهدای بسته های معیشتی، اهدای بن لباس، طبخ و توزیع غذای گرم، توزیع پوشاک و نان صلواتی بود.

شایان ذکر است این اقدامات به همت کانون های خدمت رضوی این شهرستان و با کمک خیرین و توسط کانون محلی انیس النفوس مویلحه شهر ویس انجام شد .


تجلیل خادمیاران بوئین میاندشت از خیرین پویش «سفره‌ای به وسعت ایـــران»

ین مراسم به پاس قدردانی از زحمات دست اندرکاران پویش «سفره‌ای به وسعـت ایــران» برگزار شد.

وی ادامه داد: در این ویژه‌برنامه که در ایام پایانی ماه میهمانی خدا و روز زیارتی امام رئوف(ع) برگزار شد شور و حالی معنوی و وصف‌ناشدنی برقرار بود.

احمدی بیان کرد: قرائت هماهنگ صلوات خاصه‌ امام رضا(ع) توسط حضار بر معنویت و روشنایی این برنامه افزود.

وی اضافه کرد: در این مراسم از خیرینی که در اجرای پویش سفره‌‌ای به وسعت ایران همکاری داشتند، تجلیل و قدردانی شد.


توزیع بسته‌ های معیشتی و اقلام غذایی میان نیازمندان

همزمان با آخرین چهارشنبه امام رضایی ماه مبارک رمضان خادمیاران کانون های خدمت رضوی در منطقه ۱۴ تهران اقدام به فعالیت های خیرخواهانه برای کمک به محرومان منطقه کردند.

 در همین راستا خادمیاران کانون زیارت 40 پرس غذای گرم به همراه چهل بسته نان، ۵۰ عدد مرغ و ۲۲ بسته گوشت گوسفندی تهیه و میان خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع کردند.

همچنین ۶ بسته ارزاق شامل برنج روغن رو پنیر خرما ماکارونی سویا و حبوبات میان نیازمندان منطقه ۱۴ توزیع شد.

تهیه یک دستگاه چرخ خیاطی جهت امرار معاش بانوی سرپرست خانوار و تهیه دو دست رختخواب جهت تکمیل جهیزیه محرومان از دیگر اقدامات خادمیاران کانون زیارت بود.

از سوی دیگر خادمیاران کانون ایثار و شهادت اقدام به تهیه و توزیع ۱۴ بسته معیشتی شامل گوشت، برنج، تخم مرغ، ماکارانی، چای، پنیر، قند، شکر، سویا، روغن پخت و پز، روغن سرخ کردنی، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، مایع ظرفشویی و صابون کرده و ۵۰ پرس غذای گرم نیز بین خانواده ‌های نیازمند کردند.

خادمیاران رضوی کانون حقوقی نیز تعداد ٣٠ بسته ارزاق شامل نخود، عدس، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، ماش، برنج و روغن جامد را تهیه کرده و جهت توزیع در میان خانواده های زندانیان جرائم غیرعمد به دادسرای ناحیه شهید محلاتی تحویل دادند.


به همت خادمیاران رضوی بم؛ عطر رضوی در آخرین روز از ماه مهمانی خدا پیچید

در چهارشنبه ای امام رضایی و آخرین روز از ماه مهمانی خدا، خادمیاران رضوی بم، بار دیگر با هدف کمک به معیشت مردم محروم و اقشار کم درآمد خدمت رسانی رضوی را تداوم بخشیدند.

وی افزود: در تداوم پویش سفره مهربانی، خادمیاران رضوی شهرستان بم همچنان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با توزیع‌ ۲۰۵۰ پرس غذای گرم و 140بسته ارزاق معیشتی به ارزش‌ 400 میلیون ریال به یاری محرومین و نیازمندان بمی شتافتند۰ 

مهدوی گفت: کانون های محله ای بخش دهبکری، مسجد امام علی بم، امام حسن عسکری، کانون بانوان، کوثر الرسول، تکیه عباسعلی سید طاهرالدین محمد، کانون سلامت امام هادی، کانون پشت رود،کانون مسجد جامع، کانون مسجد ولی عصر بروات کانون مسجد عدل امیرالمومنین بروات، کانون مسجد باقری بروات شهرستان دارالصابرین با استعانت از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دست در دست یکدیگر خدمتی عاشقانه را در روزهای پایانی ماه مبارک تجربه کردند۰

مهدوی اظهار داشت: در این طرح مومنانه، خادمیاران و یاوران رضوی در محله های حاشیه ای کم برخوردار شهرستان بم، نیازمندان آبرومند را شناسایی کردند و همچنین تعداد بسیاری از خیرین شهرستان بم در این امر خداپسندانه با خادمیاران رضوی همراه شدند.

گفتنی است کانون های خدمت رضوی شهرستان بم سعی دارند با ادامه این خدمت رسانی ها به نام امام رئوف(ع) علی بن موسی الرضا علیه السلام، رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان منطقه را تداوم بخشند .


کمک های مومنانه در روزهای پایانی ماه رمضان تداوم یافت

خیرین مرکز خیریه امام سجاد علیه السلام با مشارکت خادمیاران منطقه 11 تهران در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تعداد 150 بسته ارزاق تهیه و توزیع کردند.

با عنایت امام رضا علیه السلام همدلی مومنانه دیگری رقم خورد و خیریه مسجد امام سجاد علیه السلام و کانون های خدمت رضوی منطقه 11 تهران در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان تعداد 150 بسته ارزاق تهیه کردند.

این هزینه صورت گرفته معادل‌ 5 میلیون و500 هزار ریال برای هر بسته بود که شامل ارزاق 5 کیلو برنج ایرانی، یک کیلو گوشت تازه گوسفندی، یک عدد مرغ، دو بطری روغن مایع، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، قند و شکر، چای، پنیر، یک شانه تخم مرغ، خرما و ماسک می شد.

در این عملیات معنوی 10 نفر از خیرین طی مدت 20 روز مبلغ ارزاق را آماده و تأمین کردند و 25 نفر از خادمیاران کانون های خدمت رضوی منطقه 11 تهران در آماده سازی و بسته بندی ارزاق مشارکت داشتند.


۱۲۰ سبد کالا در قالب پویش «سفره ای به وسعت ایران» تهیه شد

به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی بهنمیر و همراهی خیران بخش بهنمیر بسته های معیشتی و کالا در بین نیازمندان منطقه توزیع شد .

هزینه این 120 بسته معیشتی توسط خادمیاران و خیرین تامین و در بین نیازمندان توزیع شد .

این سبدهای معیشتی شامل اقلامی مانند گوشت، برنج، روغن، چای، رب گوجه فرنگی، خرما پنیر و…. برای سفره های خالی روزه داران نیازمند بود.

گفتنی است اعضای کانون های خدمت رضوی شهرستان بابلسر در راستای خدمات دهی به محرومان در طول سال فعال هستند و در ماه های خاصی مانند محرم، رمضان و عید خدمات بیشتری ارائه می کنند.


نیازمندان کوهبنانی از سفره متبرک رضوی بهره مند شدند

مسئول کانون مرکزی خدمت رضوی کوهبنان از توزیع ۱۱۰ بسته ارزاق معیشتی و ۲۰۰۰ پرس غذای گرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد .

یکی از توصیه های دین مبین اسلام کمک به هم نوع و رفع مشکلات آنان است که نبی مکرم اسلام(ص)، مولای متقیان، بی بی دو عالم و اهل بیت(ع) همواره در این کار پیش قدم بودند .

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی نهادهای خدمت رسان به فرمان حضرت امام(ره) شکل گرفتند و تا کنون ‌منشاء خدمات ارزشمندی بوده اند.

توکلی تاکید کرد: در دوران گسترش ویروس کرونا طرح کمک های مومنانه به فرمان ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای عزیز رونق گرفت و الگویی برای سایر کشورها شد. لذا خیرین و ‌نیکوکاران گرامی با تمام وجود به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا شتافتند.

وی افزود: خادمیاران رضوی در کنار سایر اقشار، خیریه ها و موسسات خدمت رسان در ایام ماه مبارک رمضان به یاری نیازمندان کوهبنانی شتافتند .

توکلی از توزیع بیش از‌‌ 110 بسته کالای معیشتی به ارزش تقریبی هر سبد حدود ۲۰۰ هزار تومان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی تصریح کرد: در دهه آخر ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و خانواده های معزز شهیدان بیش از ۷۰۰ پرس غذای گرم به ارزش هفت میلیون تومان در شهر کوهبنان بین خانواده های نیازمند توزیع شده و در مجموع در طول ماه مبارک رمضان بیش از ۲۰۰۰ پرس غذای گرم توسط کانون خادمیاران رضوی کوهبنان به سفره های نیازمندان روزه دار رسیده است.


«سفره ای به وسعت ایران‌» در شهرستان باغین گسترده شد

در راستای اجرای طرح «سفره ای به وسعت ایران» خادمیاران رضوی شهرستان باغین تعداد ۳۰۰ بسته ارزاق معیشتی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی میان نیازمندان توزیع کردند.

با پیروی از سیره امیرالمومنین حضرت علی(ع) در یاری رساندن به محرومان با برپایی این سفره احسان در شرایط سخت کرونایی که عده ای از مردم با سختی معیشت خود را می گذرانند‌، فرصتی فراهم شد تا با رزمایش همدلی و مواسات به قشر ضعیف جامعه کمک شود و در این ماه پر برکت رمضان در روزهای سخت کنار آن ها باشیم.

وی افزود: خادمیاران شهر باغین با همت خیرین و ستاد نماز جمعه تعداد ۳۰۰ بسته ارزاق معیشتی تهیه و بین نیازمندان شهر توزیع کردند.

امام جمعه شهرستان باغین اضافه کرد: همچنین تعداد ۳۰۰۰پرس غذای گرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شد تا قدم خیری در مسیر دستگیری از محرومین برداشته شود.

گفتنی است این کمک های مؤمنانه شامل اقلامی همچون برنج، روغن، حبوبات، گوشت، ماکارانی، رب، قند، چای و کنسرو بود.


توزیع هدایای متبرک رضوی برای مردم مناطق سیل زده بخش گلباف

دبیر کانون ‌های خدمت رضوی استان کرمان با اشاره به حادثه سیل گلباف و تسلیت به خانواده های جانباختگان این واقعه تلخ گفت: به منظور تکریم و تسکین آلام مردم مناطق سیل زده بسته های معیشتی در این مناطق توسط خادمیاران رضوی توزیع خواهد شد و مردم مناطق آسیب دیده در شب عید سعید فطر میهمان سفره اکرام رضوی خواهند بود.

مرحله دوم پویش «سفره مهربانی در ملک سلیمانی» همراه با تهیه و توزیع 2 هزار بسته معیشتی برای خانواده‌ های نیازمند توسط خادمیاران رضوی استان کرمان همزمان با عید سعید فطر در استان کرمان برگزار می شود.

سعید کاظمی پور؛ دبیر کانون های خدمت رضوی استان کرمان پویش ‌های مومنانه و دستگیری از نیازمندان را سیره و سنت معصومین دانست و گفت: این کمک‌ های مومنانه قبلا هم بوده است. اما بعد از سخنان مقام معظم رهبری و در مقابله با کرونا همه شهرها، بخش‌ ها و روستاها سراسر کشور با دریافت بسته های معیشتی آستان قدس رضوی میهمان سفره و خوان امام رضا علیه السلام شدند.

وی با اشاره به وصیت امام راحل به حاج احمد آقا که فرمودند: «بالاترین مستحب در اسلام خدمت به مردم است.» اظهار داشت: تحویل این بسته‌ ها به اسم امام رضا علیه السلام موجبات شادی و خوشحالی محرومین را فراهم می‌ کند.

دبیر کانون ‌های خدمت رضوی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که خادمیاران رضوی استان به علت شیوع کرونا در کنار مردم نیازمند هستند، گفت: محبین و ارادتمندان امام رضا(ع) با توان، تجربه و عشقی که به امام مهربانی ‌ها دارند از همه ظرفیت‌ های خود برای خدمت به محرومین و نیازمندان استفاده می‌ کنند .

کاظمی پورافزود: بر اساس سیاست بنیاد کرامت رضوی، در ماه مبارک رمضان امسال پویش سفره ای به وسعت ایران با مشارکت خادمیاران رضوی کشور برگزار شد که بیش از 90 درصد از کمک‌ های جمع ‌آوری شده توسط خود خادمیاران تهیه شده است و این در حالی است که سال گذشته نیمی از کمک‌ها متعلق به خادمیاران و مابقی توسط آستان قدس رضوی اهداء شده بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم پویش سفره مهربانی در استان کرمان از نیمه دوم ماه مبارک رمضان شروع شده است عنوان کرد: در این مرحله بیش از 2 هزار بسته معیشتی در سراسر استان توسط خادمیاران رضوی تا عید سعید فطر توزیع خواهد شد.

کاظمی پور گفت: در این بسته های تهیه شده یک جلد کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر فرهنگ و معارف رضوی نیز به محبین حضرت رضا علیه السلام اهدا خواهد شد.

وی افزود: ارزش تقریبی هر بسته حدود 300 هزار تومان بوده و شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه است که در شهرستان ها نیز با مشارکت خیرین گوشت قرمز و مرغ به بسته ها اضافه خواهد شد.

لازم به ذکر است تا کنون بیش از‌‌ 600 میلیون تومان توسط خادمیاران رضوی استان کرمان برای پویش سفره مهربانی در ملک سلیمانی جمع ‌آوری شده است که نشان عشق و ارادت آن ها به امام هشتم است.


15000 پرس غذای گرم توسط خادمیاران بم توزیع شد

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خادمیاران رضوی بم اقدام به تهیه ۱۵۰۰پرس غذای گرم و توزیع میان اقشار نیازمند کردند.

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خادمیاران رضوی، تعداد 15000 پرس غذای گرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان اقشار نیازمند شهرستان بم توزیع کردند.
وی افزود: هدف از توزیع غذای گرم حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، ترویج روحیه انفاق و همدلی به ویژه در شرایط سخت معیشتی متاثر از کرونا است که در راستای لبیک گویی به رهنمود های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به دست نیازمندان شناسایی شده در مناطق محروم رسانده شد.


150 خانواده نیازمند بیرجندی از سبدهای غذایی بهره مند شدند

در حال حاضر ویروس کرونا زندگی مردم را مشکل کرده و آحاد جامعه دچار کمبودهایی شده اند که در این بین اقشار کم درآمد بیشتر متحمل سختی های این دوران می شوند. لذا خادمیاران رضوی و افراد مسجدی هیچ گاه از توجه به این افراد غافل نبودند و وظیفه خود می دانند در این شرایط بیشتر از گذشته یاری رسان این قشر باشند.

همزمان با ماه مبارک رمضان و در جهت کمک مومنانه به افراد نیازمند شهر بیرجند، خادمیاران مسجد حضرت صدیقه طاهره(س) با مشارکت موسسه خیریه سیدالساجدین(ع) و خیرین نیکوکار در راستای وظایف خود اقدام به توزیع سبدهای غذایی در بین افراد نیازمند کرده است.

مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) 44 بسته معیشتی شامل برنج، نان، پنیر، گوشت، موادشوینده، کارانی، رب، چای، تخم مرغ، قند در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

همچنین مقداری سبد غذایی در شب های قدر، 62 بسته گوشت گوسفندی و 30 بسته غذایی مصادف با شب 27 ماه رمضان توزیع شد.

در مجموع ارزش سبدهای غذایی توزیعی در بین 150 خانوار نیازمند از ابتدای ماه مبارک رمضان 25 میلیون تومان بوده است.


200 سبد کالا و ذبح گوسفند، سهم مهربانی خادمیاران بابلی به نیازمندان شد

به همت خادمیاران کانون خدمت رضوی بابل، به نیت امام مهربانی ها و در راستای پویش سفره ای به وسعت ایران، 200 سبد کالای به ارزش تقریبی 77 میلیون تومان در بین خانواده های آبرومند توزیع شد.

خادمیاران کانون خدمت رضوی با همکاری صمیمانه امام جماعت، اعضاء فعال هیأت و مرکز نیکوکاری علی اصغر(ع) شهرستان بابل، موزیرج و با حضور جعفرزاده رابط کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان بابل، به نیت امام مهربانی ها و در راستای شرکت در طرح پویش سفره ای به وسعت ایران، 200 سبد کالا شامل پیاز، مرغ، 3 رأس گوسفند، برنج، روغن، خرما، ماکارونی، سویا، چای، شکر، عدس، مواد ضدعفونی کننده و ماسک به ارزش تقریبی 77 میلیون تومان را با همکاری و مشارکت خیّرین نیک اندیش تهیه در بین نیازمندان توزیع کردند.


۳۰۰ بسته گوشت گرم در دستان نیازمندان ایذه ای قرار گرفت

خادمیاران رضوی شهرستان ایذه در ماه مهمانی خدا که مصرف برخی از مواد غذایی لازم و ضروری است، پس از شناسایی افراد بی بضاعت نسبت به اهدای گوشت تازه به آنان اقدام کردند .

گفتنی است برای این امر خداپسندانه که توسط کانون های خدمت رضوی شهرستان با همکاری موسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها ایذه صورت گرفت مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شد.


مشارکت خادمیاران قائم شهری در طرح اکرام رضوی

خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر، به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب های قدر، کمک هایی به ارزش 60 میلیون و 300 هزار تومان را به نام امام مهربانی ها به محرومان ارائه کردند.

به همت خادمیاران 8 کانون خدمت رضوی شهرستان قائم شهر، به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علیه السلام، علاوه بر برگزاری مراسم احیاء و عزاداری با پذیرایی افطار و سحر، ۱۴۶ سبد ارزاق در راستای اجرای طرح «سفره ای به وسعت ایران» بین گروه های هدف توزیع شد.
همچنین با هماهنگی انجام شده با 3 نانوایی در جهت طبخ و اهداء بیش از ۱۵۰۰ قرص نان به افراد بی بضاعت، قربانی گوسفند و توزیع گوشت آن به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، کمک هزینه جهیزیه نعروس خانواده مستمند، کمک نقدی و کارت هدیه به افراد کم بضاعت، تهیه کتاب و اسباب بازی برای کودکان خانواده های مستضعف، تهیه قرآن کریم و دارو و شیر و اهداء به افراد کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت.
 آموزش رانندگی به افراد بیکار جویای کار و تعمیر و رفع عیب پمپ آب و سیستم لوله کشی خانواده های محروم، از دیگر کمک های ارائه شده خادمیاران رضوی قائم شهر به نیازمندان بوده است .
 گفتتی است؛ خادمیاران کانون های خدمت رضوی شهدای قراخیل، سید ابوصالح، طارسی کلا، چشمه سر و مسجدالرسول(ص) و همچنین شهید عبدی، حضرت معصومه(س) و جمنان شهرستان قائم شهر، در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند .


کمک ۸۰ میلیون تومانی خادمیاران زرندیه به نیازمندان

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس به کمک خیرین محلی و خادمیاران رضوی شهرستان زرندیه در استان مرکزی کمک ‌های مومنانه ‌ای به نیابت از امام رئوف(ع) تقدیم مستمندان شد.

در روز قدس توسط خیرین محلی و خادمیاران رضوی و به نیابت از امام رضا(ع)، اقدام به تهیه و بسته بندی ۲۰۰ سبد کمک معیشتی شامل برنج 10کیلویی، گوشت یک بسته، ماکارانی 2 بسته، روغن، رب گوجه فرنگی، رشته ‌آشی، شکر، پنیر ۱ بسته، چایی ۱ بسته و توزیع آن بین نیازمندان شهرستان زرندیه شد.

ارزش ریالی این کار مومنانه که با کمک خادمیاران و خیرین محلی تامین شد بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال بود.

همچنین به همت خادمیاران رضوی این شهرستان، در ایام ماه مبارک ۳۳۰۰ پرس غذای گرم طی چهار مرحله، تهیه و طبخ و بین روزه داران توزیع شد.


خادمیاران شهرستان سیمرغ به کمک نیازمندان شتافتند

کانون های محلی خدمت رضوی شهرستان سیمرغ در ماه رمضان به کمک نیازمندان شتافتند و 500 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کردند.

به همت کانون های مساجد محلی خادمیاری و خادمیاران شهرستان سیمرغ تعداد  500 بسته معیشتی در قالب طرح سفره مهربانی 4 در بین نیازمندان توزیع شد.
بسته های معیشتی توزیع شده به ارزش‌500 هزار تومان و شامل مایحتاج اولیه در ماه مبارک رمضان همچون برنج، مرغ، روغن، حبوبات، خرما و… بود.
این بسته ها به همت کانون های خدمات رضوی شهرستان سیمرغ مازندران به مناسبت شهادت علی بن ابیطالب(ع) و همراه با برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین گروه های هدف توزیع شد.


توزیع 300 هزار قرص نان توسط خادمیاران خوی

تعداد 300 هزار قرص نان در ماه مبارک رمضان، به همت خادمیاران رضوی در شهرستان خوی طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

سید جواد موسوی شکوری؛ رابط کانون های خادمیاری خدمت رضوی شهرستان خوی از آذربایجان غربی گفت: یکی از سنت های حسنه در دین مبین اسلام توجه خاص به نیازمندان است. به همین دلیل، از شروع ماه مبارک رمضان به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در راستای کمک های مومنانه به همت کانون های خدمت رضوی محله ای آیت الله خویی، شهید میرزا ابراهیم و دفتر مرکزی کانون های خدمت رضوی  شهرستان خوی،  خادمیاران امام هشتم(ع) موکبی به نام آیت الله خویی در شهرستان خوی برپا کردند.

وی افزود: این کار خداپسندانه به تاسی از امام هشتم به صورت دو شیفت کاری روزانه با پخت هر روز 10 هزار قرص نان و توزیع آن در بین نیازمندان انجام شد.

موسوی شکوری ادامه داد: این موکب از شروع ماه مبارک رمضان تا پایان آن مشغول پخت نان رضوی و اطعام نیازمندان  شد.


خامیاران رضوی شوشتر با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، با اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان عیدی دادند.

خادمیاران رضوی شهرستان شوشتر همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر در آخرین مرحله از اهدای بسته معیشتی خود در ماه مبارک رمضان، روز عید سعید فطر 100 خانواده بی بضاعت را شاد کردند .

هزینه هر کدام از این بسته ها شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، قند و حبوبات بالغ بر ۴ میلیون ریال بود .

شایان ذکر است هزینه ۴۰۰ میلیون ریالی این عیدی توسط خیرین شوشتر و به همت خادمیاران کانون های خدمت رضوی این شهرستان تامین شده بود.


4 میلیارد تومان در پویش «سفره ای به وسعت ایران» اصفهان هزینه شد

خادمیاران و یاوران رضوی کانون های خدمت رضوی در استان اصفهان در ماه مبارک رمضان بیش از 110 هزار بسته بهداشتی مقابله با کرونا و ارزاق به مبلغ 4 میلیارد تومان تهیه و به نیازمندان اهدا کردند.

سید محمد حسین امامی معاون خادمیاری دبیرخانه کانون های خدمت رضوی اصفهان گفت: در این طرح مومنانه، خادمیاران و یاوران رضوی در محله های حاشیه ای و کم برخوردار کلان شهر اصفهان و شهرستان های استان نیازمندان آبرومند را شناسایی کردند .

 وی افزود: با پویش سفره ای به وسعت ایران، خیران اصفهان سخاوتمندانه ۴ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مهربانانه کمک کردند .

امامی با اشاره به اینکه کانون های محله ای خدمت رضوی در استان اصفهان بیش از 110 هزار بسته معیشتی را آماده کردند اظهار داشت: این پویش با همکاری خادمیاران، یاوران رضوی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی استان اصفهان به شکل آبرومندانه برای نیازمندان اجرا شد .

مجید برخوردار مجری این طرح نیز گفت: هر بسته غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و شامل ده قلم کالای اساسی از جمله برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، رب و… بود. 

برخوردار افزود: در ماه میهمانی خدا خادمیاران رضوی استان اصفهان بیش از 110 هزار افطاری متبرک رضوی را در جای جای استان بین خانواده های آسیب پذیر توزیع کردند .

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: