رفع آسیب های اجتماعی در دستور کار بنیاد کرامت رضوی

1399/09/20 آذر

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه این بنیاد طیف گسترده ای از خدمات را در سراسر کشور ارائه می دهد گفت: مجموعه خدمات ما منحصر به اقدامات سطحی نیست بلکه به دنبال رفع آسیب های اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی خانواده ها هستیم.

محمدحسین استادآقا بیان کرد: در ساختار جدید بنیاد کرامت مجموعه های متفاوتی تعریف شده است.
وی افزود: مجموعه بنیاد کرامت به دلیل شرایط کرونا در یک سال اخیر خدمات اجتماعی خود را پررنگ تر کرده به طوری که ۱۱۶ هزار خادمیار فعال و ۳۱ دفتر در کشور درحال خدمت رسانی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و کم بضاعت هستند.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، مرکز امور بانوان و خانواده را از دیگر مراکز فعال برشمرد و اظهار کرد:۲۰ هزار زوج جوان که تمایل به ارتباط با حضرت رضا(ع) درآغاز زندگی داشتند در برنامه های آموزشی حضوری و مجازی شرکت کرده و از ویژه برنامه هایی که برای بانوان در اردوگاه باغ خاتون تدارک دیده شده بهره مند می شوند.
وی به فعالیت های گسترده مؤسسه جوانان رضوی و تشکل های انقلابی هم اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص ترین برنامه این موسسه جشن های زیرسایه خورشید است که در حال حاضر ۴۲۰ تشکل با این مؤسسه مرتبط هستند و برنامه های متنوعی برای جوانان برگزار می کنند.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین فعالیت ۳ اردوگاه در مشهد در ایام غیرکرونایی برای دانشجویان و دانش آموزان و فعالیت ۵ مرکز جامع مشاوره ( ۳ مرکز در سطح شهر مشهد و ۲ مرکز در حرم) را از دیگر فعالیت های قابل ذکر عنوان کرد.
استادآقا ادامه داد: در شبکه خادمیاری کشور ۲۰ موضوع در کانون ها هدف گذاری شده و ۳ هزار و۲۰۰ کانون در این راستا خدمات ارائه می دهند.
وی بیان کرد: همچنین برای خدمات دهی به زائران دو مجموعه زائر شهر و زائر سرای رضوی راه اندازی شده که هم اکنون ۵ هزار تخت فعال دارد و این ظرفیت تا ۷۵۰۰ تخت توسعه خواهد یافت؛ همچنین۲۰ مجتمع بین راهی در ۶ استان نیز به زائران بین راهی خدمات دهی می‌کنند که یک مجتمع دیگر نیز در مرز میرجاوه برای زائران پاکستانی با 93 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی افتتاح خواهد شد.
استاد آقا بیان کرد: در طول سالهای گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر اولی به مدت سه روز به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند که در صورت رفع بحران کرونا، این امکان از سر گرفته خواهد شد.
وی در ادامه به خدمات آستان قدس رضوی در فوریت ها و حوادث هم اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در استان کرمان طی دو مرحله بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی تدارک و بین محرومان توزیع شده است. در سایر استان ها نیز این بسته ها در ایام و مناسبت های خاص توزیع شده و یا در حال توزیع است.
وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان احیای چاه های آب شرب را در ۱۰۰ روستا در دستور کار قرار دادیم به طوری که تاکنون در ۷۰ روستا این امر اجرا شده و ۳۰ حلقه چاه باقی مانده تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: برای اجرای طرح سفره مهربانی ۳ نیز مقرر شده تا 310 میلیون ریال بنیاد کرامت و کانون های خدمت رضوی استان ها مشارکت داشته باشند تا نان 3 ماه خانواده های نیازمند تامین شود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: