سفر به مشهدالرضا(ع) با «مهر درخشان»/ یک طرح زیارتی نو

1402/12/05 اسفند

آستان قدس رضوی در قالب طرح «مهر درخشان» امسال میزبان 20 هزار زائر اولی بوده است.

حتما و ان‌شاءالله که تاکنون بارها به حرم امام رضا جان‌مان مشرف شده‌اید، اما اگر بخت و اقبالِ نه‌چندان همراه و تنگناهای اقتصادی میان شما و محبوب‌تان در خراسان به اندازه عمری که در آن نفس کشیدید، یا حتي به اندازه ۵ سال شمسی دیوار کشیده و فاصله انداخته، مطمئن باشید که این فاصله و این دیوار شکستنی است، آنهم از طریق بنیاد کرامت رضوی. 
این بنیاد زیر نظر آستان مقدس رضوی طرحی به نام «مهر درخشان» دارد که بر اساس آن امکان زیارت اولی‌ها یا هموطنانی که از آخرین زیارت آنها ۵ سال گذشته را فراهم می‌کند، با این شرط که در سنین بین ۴۰ تا ۸۰ سال و از نظر اقتصادی در دهک‌های زیر پنج قرار داشته باشد. 
این هموطنان علاقمند به زیارت، توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در نقاط مختلف کشور شناسایی می‌شوند و با کمک خیرین و منابع داخلی هر استان هزینه رفت و آمد آنها به مشهد تامین می‌شود، پس از آن میهمان بنیاد کرامت رضوی در مشهد هستند و اسکان، تغذيه و تردد درون‌شهری‌شان به مدت سه روز با آستان قدس خواهد بود. 
طرح مهر درخشان رضوی از سال 95 در حال اجرا بوده است که در قالب آن تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از افراد محرومی که تاکنون به مشهد سفر نکرده بودند، تشرف پیدا کردند. 
سال ۱۴۰۲ حرم مطهر امام هشتم(ع) تحت طرح مهر درخشان، میزبان 20 هزار زائر اولی بود.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: