سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه

1398/06/03 شهریور

اربعین آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: ما در اربعین بیش از پیش باید یاد امام زمان (عج) باشیم، بیش از پیش باید اربعین را رو به جلو نشان بدهیم، یک زمان کسی تصور نکند اربعین ریشه در عزای امام حسین (ع) دارد، نه، اربعین ریشه در حضور امام زمان (عج) است، یک ناظر خارجی وقتی به این مراسم نگاه می کند باید با خود بگوید اربعین امام حسین (ع) بهانه ای بود برای حضور حضرت حجت(عج)، الان که دیگر نمی شود شخص امام حسین (ع) را یاری کرد الان باید امام زمان (عج) را یاری کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: چه کسی از مردم یمن برای حضور در مراسم اربعین شایسته تر است؟ چرا نباید کاری کنیم که ابعاد جهان اسلام خودش را در این مراسم به زیبایی نشان دهد؟ پرچم های کشورهایی که در این مراسم شرکت می کنند باید برافراشته شود تا کفار بدانند ما همه برای یک هدف تلاش می کنیم، حتی شما هم می توانید پرچم کشور یمن را برافراشته کنید تا قوت قلبی برای مردم این کشور باشد و از سعودی ها ملعون انتقام بگیرند، در جهان اسلام باید به یمن، کشمیر، نیجریه و… توجه بسیار کرد و این سه کشور باید در مراسم اربعین امسال پر رنگ باشند و مسئولان به فکر تهیه پرچم این کشورها و توزیع آنها در این مراسم باشد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که آن چیزی که در اربعین تا به الان بوده تازه آغاز ماجرای بوده است و ما از امسال تازه باید اقدامات جدید را شروع کنیم.

چه کسی از مردم یمن برای حضور در مراسم اربعین شایسته تر است؟ چرا نباید کاری کنیم که ابعاد جهان اسلام خودش را در این مراسم به زیبایی نشان دهد؟ پرچم های کشورهایی که در این مراسم شرکت می کنند باید برافراشته شود تا کفار بدانند ما همه برای یک هدف تلاش می کنیم، حتی شما هم می توانید پرچم کشور یمن را برافراشته کنید تا قوت قلبی برای مردم این کشور باشد و از سعودی ها ملعون انتقام بگیرند، در جهان اسلام باید به یمن، کشمیر، نیجریه و… توجه بسیار کرد و این سه کشور باید در مراسم اربعین امسال پر رنگ باشند و مسئولان به فکر تهیه پرچم این کشورها و توزیع آنها در این مراسم باشد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که آن چیزی که در اربعین تا به الان بوده تازه آغاز ماجرای بوده است و ما از امسال تازه باید اقدامات جدید را شروع کنیم.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: