سخنرانی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

1398/06/02 شهریور

موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسن جاری است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم طی سخنانی اظهار کرد: ما امروز توفیق داریم بعد از ۱۴۰۰ سال دور هم جمع شویم و در مسیر زلال و شفاف حقیقت خدمت جزئی انجام دهیم که اگر این خدمت از سر خلوص باشد جامعه از برکات آن بهره می شوند.

وی افزود: علی رغم مخالفت ها، بغض ها، کینه ها، جنگ ها و… دین اسلام در مسیر حق خود دل های مردم را سیراب می کند و چون منطبق با فطرت انسانی است در قلب انسان ها جا می گیرد.وزیر کشور گفت: انسان ها به دنبال زندگی مسالمت آمیز و صلح هستند، تمامی مکاتبی که مدعی چنین موضوعاتی در جهان بودند الان با شکست مواجه شدند ، نتیجه مادی گرایی نتوانسته به نیازهای جامعه بشری پاسخ دهد و تنها دین اسلام توانسته انسان ها را در این راه اغنا بخشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: یک روز با جنگ، یک روز با تحریم، یک روز با القاعده، یک روز با سلفی گری و… می خواهند چهره زلال رحمانی دین را خشن، ضد صلح و افرادی نا فرمان و قانون ناپذیر نشان دهد ولی امروز می گویم تمامی این جریانات وابسته به خود استکبار است و با هدف هم انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز چه کسی در دنیای اسلام و چه کسی در دنیا نمی داند که جریان داعش که جریان تکفیری است وابسته به چه کسی است؟چه کسی فرق و تمایز بین آموزه های الهی و آموزه های شیطانی نمی گذارد؟ هرچه این رنگ های آغشته به تزویر کنار رود هرچند برای ما ودنیای اسلام هزینه دارد ولی از آن طرف برای ما این قدرت را دارد که همه سره را از ناسره را تشخیص می دهند و اینها همه از اثرات اربعین و اعتقادات دینی ما است.

وزیر کشور تاکید کرد: مسئله اربعین مسئله شیعه و اهل تسنن و فارس و عرب نیست، بلکه اربعین موضوع انسانی است که به همه انسان های آزادی خواه و انسان هایی که با ذات خود زندگی می کنند برمی گردد و به همین دلیل هم این مراسم در بین مردم جاری می شود. رحمانی فضلی یادآور شد: بیش از ۱۰ میلیون انسان در یک موعد محدود در آرامش و امنیت و در برادری و صفا در یک جا جمع می شود و به هم در کمال آرامش کمک می کنند. چگونه می شود ایران بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر را با تامین همه امکانات و زیرساخت ها ظرف ۲۰ روز به کشور دوست و همسایه عراق اعزام می کند؟این صورت مسئله است چراکه همه مردم ما تلاش می کنند تا این جریان انجام شود و بیش از ۸۰ درصد کار از طرف مردم انجام می شود. موضوع اربعین موضوع برادری و صلح و رحمت است که بین مردم ما و مردم عراق، بین مسئولان ما و مسئولان عراق به نحو احسن جاری است و این کارها بر مبنای پروتکل های رسمی نیست و بر اساس عشق و اخلاق است.

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: