بنیاد کرامت «جهادگران پیشرفت» را برپا کرد

1397/10/10 دی

«جهادگران پیشرفت» عنوان طرحی است که از سوی بنیاد کرامت امام رضا(ع) با اهداف پیشرفتی مناطق گوناگون کشور در هفت‌ماهه نخست سال 1397 برگزار شد.

بنیاد کرامت امام رضا(ع) طرح «جهادگران پیشرفت» را با هدف پیشرفت مناطق محروم برگزار کرد. «جهادگران پیشرفت» با اجرای 48 نمونه از طرح‌های جهادی‌های پیشرفت شامل جهادی‌های مستمر آخر هفته‌ای که به پیشرفت منطقه منجر می‌شود اقدام به برپایی این طرح کرد.

«جهادگران پیشرفت» با طراحی و اجرای چند دوره آموزشی به صورت دوره‌ای و مستمر، حضوری و غیر حضوری برای سه سطح از مخاطبان و همچنین آموزش مربیان کار خود را آغاز کرد.

«جهادگران پیشرفت» با برگزاری اردوهای جهادی به اهداف خود جامه عمل پوشاندند. به این ترتیب اجرای 70 اردوی جهادی داخل تهران توسط گروه‌های جهادی شهری در طرح جهادی «جهادگران پیشرفت» برپا شد. همچنین 10 حلقه جهادی و توجیه 15 حلقه جهادی دانشجویی،  12 حلقه جهادی و توجیه 20 حلقه جهادی طلاب و 5 حلقه جهادی دانش‌آموزی در طرح«جهادگران پیشرفت» راه‌اندازی شد.

مساجد همواره ظرفیت‌های بالایی در فعالیت‌های جمعی و مردمی داشته‌اند. در نتیجه طراحان «جهادگران پیشرفت» بنیاد کرامت امام رضا(ع) با شناخت درست توانایی‌های مساجد این ظرفیت‌ها را به کار گرفته و در مساجد نیز حلقه‌های جهادی راه‌اندازی‌ کردند. به این ترتیب با برقراری ارتباط و توجیه 40 گروه جهادی مساجد و هیئات، 15 گروه جهادی مساجد در این طرح راه‌اندازی شد.

فعالیت‌های جهادی نیازمند اطلاعات و آمار دقیق و مشخص از وضعیت مناطق محروم و نیازمند به اقدامات جهادی است. به همین منظور بنیاد کرامت در طرح «جهادگران پیشرفت» با شناسایی 100 نقطه از مناطق حاشیه شهر تهران و تکمیل شناسنامه محلات محروم و حاشیه‌نشین راه را برای ادامه کار در این مناطق هموارتر کرد. همچنین با تشخیص محلات محروم و حاشیه‌نشین عملیات‌ شناسایی افراد محروم مناطق حاشیه نشین نیز انجام شد.

بنیاد کرامت برای افزایش توانایی گروه‌های جهادی خود جزوه مدل‌های جهادی‌های پیشرفت را تدوین کرد. همچنین به همراه فعالیت‌های گفته شده در طرح«جهادگران پیشرفت» تیم‌های شناسایی به ریشه‌یابی مشکلات محله‌های محروم پرداخته و گزارش‌های آن را برای رفع ریشه‌ای محرومیت‌ها به بنیاد کرامت ارائه دادند. در همین راستا بنیاد کرامت در طرح «جهادگران پیشرفت» تشکل‌های مردمی محلی را برای رفع مشکلات محله راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: