پرورش استعدادهای برتر دانش‌آموزی مناطق محروم در کانون‌های امام رضا(ع)

1397/10/09 دی

بنیاد کرامت امام رضا(ع) به منظور ایجاد عدالت آموزشی و فراهم‌سازی بسترهای شکوفایی و رشد دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم، برنامه‌های را در قالب«کانون‌های امام رضا علیه السلام» راه‌اندازی کرد.

بنیاد کرامت امام رضا(ع) به منظور ایجاد عدالت آموزشی و فراهم‌سازی بسترهای شکوفایی و رشد دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم، برنامه‌های را در قالب «کانون‌های امام رضا علیه السلام» راه‌اندازی کرد.

این برنامه‌ها با حمایت فعالان و شبکه‌های مردمی در خصوص توانمندسازی آموزشی دانش‌آموزان تهیه و در گام اول در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و حاشیه شهر تهران اجرا شد.
شناسایی و بازدید میدانی، ارتباط با گروه‌های فعال در مناطق محروم، جمع آوری بیش از 300 نقطه اطلاعات هسته‌های فعال در سطح کشور، شناسایی و بازدید میدانی از 50 نقطه در جغرافیای هدف، انتخاب و شروع کار با 22 مجموعه در مناطق محرومِ هدف و تکمیل فرم آمایش سرزمینی مجموعه‌های منتخب بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بود که برای اجرای طرح کانون‌های امام رضا علیه السلام اجرا شد.

«کانون‌های امام رضا علیه السلام» با همکاری و مشارکتِ انتشارات و موسسات آموزشی گاج ، قلم چی و گل‌واژه، بسیج سازندگی سپاه تهران و بسیج سازندگی دانشجویی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری با بیش از 15 دبیر مدارس برتر تهران فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

این کانون‌ها در طول اجرای طرح خود تولیداتی همچون آماده سازی و طراحی محتوای آموزشی پایه نهم تحصیلی و محتوای تربیتی و فرهنگی متناسب با منطقه و سن دانش آموزان را ارائه کردند.
همچنین بسته بندی و ارسال محتوا برای شروع کار در 20 مجموعه منتخب، اجرای اردوی جمع بندی 9 روزه در شهرستان‌های ایذه، اهواز، باغملک، صیدون و اندیمشک برای 113 دانش‌آموز پیش دانشگاهی مستعد با همکاری 9 دبیر منتخب مدارس برتر تهران به صورت رایگان صورت گرفت.

برگزاری 4 دوره اردوهای جمع بندی یک روزه‌ی پایه نهم برای مجموعه‌های حاشیه تهران( پیشوا، قرچک و آزاد شهر کرج) و جمع آوری بسته‌های غذایی برای مجموعه قرچک، بخش دیگری از فعالیت‌ها این کانون‌ها در جهت تولید و توزیع و ارائه محتوای مفید و موثر در مناطق مختلف کشور بود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه نسبت به خبر فوق: